The Eagles

In 1971 vinden 4 zeer talentvolle heren elkaar: Glenn Frey, Don Henley, Bernie Leadon en Randy Meisner. Elk van hen heeft dan al een muzikale carrière achter de rug. Zij vinden elkaar doordat zij lid zijn van de backing band van Linda Ronstadt, een gevierde country/rockzangeres in de jaren 70.
The Eagles zijn geboren.

Zij zijn allemaal begenadigde songschrijvers, schrijven veel nummers in dat genre en brengen diverse albums op de markt. Rond 1975 wordt Joe Walsh gevraagd toe te treden tot The Eagles om Bernie Leadon te vervangen om meer body aan het nieuwe geluid van de band te kunnen geven: meer rock in plaats van country rock.

Wanneer ook Randy Meisner de band verlaat in 1977 wordt hij vervangen door Timothy Schmit, bassist en harmonyzanger, en wat voor een…!

Met name de vocale prestaties van allen zijn ongeëvenaard. Loepzuivere harmonieën worden (ook zonder muzikale achtergrond) moeiteloos en met veel vakmanschap ten gehore gebracht en ook het gitaarwerk is uitmuntend.

Met 5 no. 1- singles, 6 no. 1-albums en 6 Grammy’s (één van de belangrijkste muziekprijzen ter wereld) waren ze in de jaren 70 één van de succesvolste bands in Noord-Amerika. In totaal hebben ze meer dan 200 miljoen (!) platen verkocht.

Om ieders geheugen op te frissen: wie kent niet Hotel California (uit 1976)? Of One Of These Nights (uit 1975)? Hier de volledige versie van de eerste.

Van One Of These Nights heb ik hier ook de gehele song (op verzoek van Roxmarie...!) maar nu met de ingespeelde solo door mezelf, met Audition 1.5 gemixt...!

https://whyp.it/tracks/36041/one-of-these-nights-solo-ray-demo?token=GiGAS

Laatst bewerkt:

theplayer

Medewerker
gemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
276
Punten
243
Hahaha...! Wat fijn om dat te lezen....

Voor jou heb ik hem nu langer gemaakt :giggle:: nu is het de originele song maar met mijn solo erin gemixt...!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan