Opgelost tiental x reboot en background is weg_wat is er loos?

Beste Piep-ers-team,
Help!
ik heb geen idee, maar kreeg essentiële update v Windows, daarna werkte niet veel meer, systeemherstel gedaan, inmiddels tientallen keren opnieuw opgestart, opnieuw MBAM gedraaid en AdwCleaner ervan, met weer PUP's...

Heb Windows7, Bullguard security en een Lenovo Ideapad Z580.

Er zijn diverse dingen van mn buroblad verdwenen en mn achtergrond staat in een nachtmodus, dus mijn achtergrond is weg.
Had een fix geprobeerd van de microsoftsite, in de hoop dat het met de update te maken had.

Dit voelt zeer fout en bedreigend, help is zeer welkom!
Waar begin ik? MBAM geeft geen bedreiging weer. Bullguard ook niet. Toch is er duidelijk iets goed mis....zowel dus zwarte achtergrond als CPU wat excessief is en wat je ook hoort dat mn laptop ineens een herrie maakt.
BvD!
Gstrings

PCF-Bot

Ondersteuning
Ondersteuning
Hallo @Gstrings - doe alvast het volgende:

Download
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Info - Bijlage toevoegen aan een bericht.

Hallo, dank, vanmorgen scan eset online gestart met veel moeite en daarna wilde verbinding niet echt, Eset duurde lang en was wel schoon. Net verbinding met aantal keren het modem in en uit het stopcontact. Zojuist FRST-scan logs met resultaten, zie bijlage. BvD

Bijlagen

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Nu alles zo raar loopt zorg ten eerste voor en goede back-up en ga daarna door met het volgende:

Verwijder BullGuard Antivirus eens geheel van je pc (is dit een gratis versie? )
Doe dit via "Programma's en onderdelen"
Herstart je pc en zet nog geen andere of deze av op je pc.

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Bijlagen

Hoihoi, Ja klopt idd, Bullguard is een gratis versie.
Twijfel tussen een paar soorten antivirus, en dacht als ik een paar 'test'... ik dacht het is een mooie kans om dan gratis uit te proberen, en dan vergelijken... alvorens tot aanschaf over te gaan.

Lastig zelfs verbinding te krijgen. Paar minuten en het stopt er weer mee het internet :p :)
Ga ik mee aan de gang, BG verwijderen en dan de fix.

BvD!

Hoi, ben ik weer: hmm, toetsenbord stond naar Nederlands pardoes, dus wachtwoorden intypen is lastig dan.

BG verwijderd via config verwijderen progjes... reboot, toen fix, hierbij de fixlog.txt in de bijlage.
BvD!

Bijlagen

Hoi, even checken, kan u het vinden?
Het is heel moeilijk en lastig online te komen..
Ook heb ik nu dus geen antivirus en firewall oid...
En mn laptop werkt nihil :( ... ik wacht met smart!
Hopelijk kan u het vinden.
BvD!

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Kan je deze laptop eens bedraad aansluiten en dan testen hoe het gaat?

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

We gaan je systeem eens na kijken:

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het bestand naar IMGDumper.nl 2.1 » Home
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.

Hallo,

het inloggen gaat beter! Misschien een momentopname, dus durf nog niet te juichen... Alles is nog best traag en nog zwarte achtergrond van buroblad. Mn fotos zijn weg en eveneens een aantal pictogrammen. (zeg maar met bijv. opstarten twee espressootjes, afsluiten eveneens, omnabij 15-20 minuten, of het blijft hangen heel lang op zwart scherm, zowel met opstarten als afsluiten.)

Backuppen ging ook bijna niet. Was ook veel te traag, wel gepoogd voor een deel.

Heb zonealarm nu als free antivirus... bullguard (BG) nu helemaal verwijderd.

BvD!

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Jammer dat je tussen tijds er een virusscanner op gaat zetten en nog wel één die heel veel van je pc vergt.
Ik begrijp dat je beveiligt wilt zijn maar we zijn nog druk bezig om te kijken of we je pc beter kunnen laten werken.

Doe het volgende:

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen" <==noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld.
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.

Hoe werkt de pc nu?

Hallo,
excuus :( met alle respect, omstandigheden en ook ongewisse, dacht ik het juist te doen. Excuus nogmaals.
nu aan de draad, kreeg geen verbinding meer met internet zonder opstartfuncties met functietoetsen.
Dit ging iets sneller dan anders, maar kon dus niet alles op de pc meer gebruiken (internet gaat aan via functietoetsen en die waren dus ook uitgeschakeld).
BvD

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Dat klopt alles is dan uitgezet zo kunnen we testen hoe die dan werkt.
Merk je wl verbeteringen als alles uit is (buiten de problemen van geen internet en zo)
Dus start hij nu goed op, en kan je nu wel redelijk er op werken (mappen openen en pogramma's dus nog niet internetten)

Hallo,
het gaat idd iets beter, kan iets beter wat doen, Soms krijg ik de zandloper wel. Maar het gaat zeker wat beter.
Typen nu zonder delay (als ik zin typte duurde soms even en kwamen na verloop de lettertjes 1 voor 1).
BvD

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Ga nu weer via msconfig terug naar de opstarters, en schakel nu eerst de belangrijkste dingen in (zo dat je internet heb)

Download
CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.

• Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

Hoe werkt de pc nu?

Hallo,
gedaan, het lukte niet om de opstart zo te krijgen dat ik dan internet heb.
Maar CC erop. Eerste clean was niet veel, maar de registerlijst wel.
Het opstarten en herstarten gaat al een stuk sneller. Ongeveer 5,5 minuut voor afsluiten en opnieuw opstarten.
BvD
MvG

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Hallo,

Hoe krijg je dan internet er staat niks meer uit dan via msconfig?

Bovenaan Onderaan