Discussie Tweemaal cumulatieve update KB4494441 ontvangen

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Daarnet is voor de tweede keer de cumulatieve update KB4494441 geinstalleerd (gisteren was de eerste keer).
Heel vreemd was daarna de versienummering niet veranderd, nu na de tweede keer is het 1809 OS Build 17763.503

Ad Becude

Bekend gezicht
Bekend gezicht
Vanmorgen heb ik KB4494441 gehad, afwachten wat er morgen gebeurd.
Als je op Google zoekt naar KB4494441 staat er achter (OS Build 17763.503)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Wat is dan op dit moment de os build bij jouw (Uitvoeren - winver).

Ad Becude

Bekend gezicht
Bekend gezicht
Dit staat er als ik op de update klik: May 14, 2019—KB4494441 (OS Build 17763.503)
Wat je met (Uitvoeren - winver) bedoeld is voor mij een brug te ver.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Windows toets + R-toets tegelijk indrukken geeft het venster Uitvoeren en als opdracht geef je dan winver in.

Dan krijg je een klein venster met de actuele gegevens over Windows 10 in jouw computer.

porrelaar

Vaak hier
Hoi Abe,
Het is bij Microsoft bekend dat deze update bij sommige computers twee keer geïnstalleerd wordt:

Some customers report that KB4494441 installed twice on their device [...]
No action is required on your part. The update installation may take longer and may require more than one restart, but will install successfully after all intermediate installation steps have completed.
Bron: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4494441/windows-10-update-kb4494441
----------------------------------
Update: ik had KB4494441 al automatisch binnen gekregen en had daarna build 17763.475
Zojuist vanwege jouw bericht toch nog even handmatig laten zoeken en ja hoor, daar kwam KB44494441 nog een keer.
Daarna had ik net als jij build 17763.503

Overigens hoef je voor winver (= afkorting van 'versie van Windows') geen gebruik te maken van het venster Uitvoeren.
Je mag gewoon op de knop Start klikken (of op de Windows toets op je toetsenbord drukken of op het vergrootglas klikken dat naast de knop Start staat). Dan winver typen en daarna op Enter drukken. Dat werkt ook.

Laatst bewerkt:

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Ook hier werd hij 2 keer aangeboden.
Maar gelukkig bleef het daarbij, want is was al bang dat hij constant zou worden aangeboden.

Bovenaan Onderaan