Vraag Updates mislukken, Silverlight MS

Gstrings

Bekend gezicht
Beste Piepjes

Updates van MS Silverlight mislukken. Help!

Mijn pc heeft uit elkaar gelegen die was gevallen) ik dacht ik zet m neer en ... iets misgemikt en niet goed op het kastje maar net iets ernaast :/ boem en enorme schrik, but managed2fix that with GLUE :)
maar na weer opstarten, alles doet het, maar de updates niet. nu krijg ik continue melding van updates en installeren en dan een blazen van jewelste en stuitert en stijgert de CPU in pieken, willen updates niet lukken.
Nu Na fix van MS site, blijft Silverlight een probleem960

Gepoogd die te verwijderen maar kan niet. updaten kan ook niet.
Pc is nog steeds traag, nog steeds met kabel (korte v 30 cm of langere maakt niet uit, provider zegt ligt niet aan hun :p ) en de updates willen dus niet.

Ik heb moeite met zoeken en zie 123 weer niet waar ik het beste kan posten of waar te beginnen. Was al heel blij weer ingelogd te zijn na een week de pc in elkaar plakken.
Was al trots dat het gelukt was, met koorts een pincetje vasthouden of die PIEP-kleine schroefjes... maar tis gePIEPt :) daarom ben ik lid van het PIEPforum natuurlijk!

Bvd!

Gstrings

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Silverlight heb je in principe niet meer nodig.
Net zo min eigenlijk als Adobe Flashplayer, het gros van de sites waarvoor een van beide tools nodig had, zijn nu HTLM5.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Heb jij er al over nagedacht te upgraden naar Windows 10?
14 januari volgend jaar loopt de ondersteuning voor Windows 7 door MS af!

Gstrings

Bekend gezicht
Jazeker, voor W10 en voor een SSD.
Ik zie overal die licenties die ze dan verkopen. rond de 25 euro. en dat is met jurisprudentie dat het legitiem is!
SSD moet ik voor sparen.
Moederboard wordt soms ook warm/warmer... Ken me niet veroorloven voor een nieuwe laptop aan te schaffen, dus deze in elkaar geknutseld weer na diverse breuken. Viel niet hard, maar is gevallen :( en dat vond ik heel erg... Specs van de pc zijn op zich niet verkeerd, maar, soms is replacement nodig. Maar als ik een SSD aanschaf, zit er een clone bij v om de boel over te zetten?
Staat ergens een tutorial hoe dat te doen?
Het is dus echt W7 die ze steeds minder supporten en aandacht geven, net als destijds XP?
:)
Bvd!

Gstrings

Bekend gezicht
ik wil beide. W10 en een SSD bedoel ik en over beide nagedacht en beide zou ik wel willen. echter, sparen...en dat is echt moeilijk op het moment.

is er verder wat loos dan? en is dat al te zien?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Je kan Windows 10 nog steeds als upgrade installeren, in jouw Windows 7 gevalideerd is.
Wel is het belangrijk dat jij via Start » Configuratiescherm » Programma's en onderdelen » Windows-onderdelen in- of uitschakelen Media Center verwijderd.
Want Mediacenter - ook al kan deze niks in Windows, zet 10 toch taken in Windows 10.

Windows 10 zal in de huidige configuratie gewoon al sneller en snappier zijn dan Windows 7 ooit was.

Gstrings

Bekend gezicht
Hoi, ik zit al even, maar het gaat traag haha, geduldig moet ik zijn, duurde heeeeeel lang voor die dus bij de lijst was, ... nu is die al even weer ook aan t nadenken om Media Center uit te schakelen.
Hopelijk heb ik het goed begrepen :)

is bezig...
bvd!

Bijlagen

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Als het gelukt is dan dient het notebook opnieuw opgestart te worden.

Gstrings

Bekend gezicht
en daar was ik weer! Even rebooten zegt ie in een pop-up! en gereboot! ik ben gaan opstarten....
er staat weer een uitroepteken van de update iets.
Bvd!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Heb jij een usb-stick van 8GB?

Gstrings

Bekend gezicht
Ik heb diverse USB-sticks. Blijft er een hangen? als partitie ofzo?
kheb nog 1gb haha (muziek in auto) en paar van 8 en paar v 16 en 1 v 64 Gb.

Bvd!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Dat kan je instellingen in jouw eigen voorkeuren.

Zoals ik Windows 10 altijd upgrade: via het Media Creation Tool kan je Windows 10 ook downloaden naar USB- Stick.
Die stick dient minstens 8GB groot te zijn.

Steek de stick in de computer die geupgradet moet worden en open de stick.
Zoek naar setup.exe en via rechtsklik open je dit bestand met "Als administrator uitvoeren".

Het upgrade vester opent dan en volg de aanwijzingen op.
Heb je dat op de juiste wijze gedaan, dan begint het upgradeproces.

Ga naar en klik op de blauwe knop Hulpprogramma nu downloaden.

Gstrings

Bekend gezicht
oke mee bezig met file op de stick te zetten
Ik heb nog geen backup gemaakt van mn pc nu.
Porgramma staat op de stick. Moet ik wel backuppen? Of verlies ik geen documenten?
Bvd! :)

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Ik heb nog geen backup gemaakt van mn pc nu.
Porgramma staat op de stick. Moet ik wel backuppen? Of verlies ik geen documenten?
Je kunt voor de zekerheid even een backup maken.
Normaal is dit niet nodig, maar mocht er iets mis gaan dan heb je documenten nog achter de hand.

Gstrings

Bekend gezicht
Hoi,
gister stomend met koorts backup pogen te maken.
Ik ga nu met de USB stick aan de gang voor het hulpprogramma.
Fingers crossed! Dat alles voorspoedig mag gaan!
Bvd!

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Hopelijk gaat het zonder problemen en voel jij je al iets beter.
Succes!

Gstrings

Bekend gezicht
Hoihoi! Het heeft heel lang gedraaid en geduurd! Ook bij die eerste fase van het downloaden, bijna 1.5 uur, en ik dacht, gelukkig, duurde even, maar dan is het goed en ook had ik de computer niet gebruikt en alles afgesloten, terwijl melding zei ik kon de pc gebruiken... dat was het voortraject nog maar! Toen tot iets na middernacht voor het klaar was met installeren, waarbij duidelijk kwam: computer kan je niet gebruiken! Het duurde echt lang! Ben dus heel de zondagnamiddag tot na middernacht zoet geweest. Maar het is gelukt. Even dacht ik na middernacht, hij doet het niet meer. Er was een plaatje op, en reageerde niet... Maar het werkt! Ik moest zoeken wel waar alles is, en nog!
:) Het is warempel gelukt! Maar internet is wel traag, ik zie hierboven in deze site een oranje streep en 3 oranje blokjes telkens als ik ergens op klik.
De pc is sneller in Windows enzo! Maar internet ligt echt bij de provider die niet doet wat die beloven...
Het is echt gelukt! Dus nu zit er W10 op? Magic! Wennen, het is heel anders. Ik keek links onder in, maar het is een ander balkje!
Supertof! Merci!
Bvd!

Gstrings

Bekend gezicht
oja... de pc/laptop is heel stil.... geen hard blazen meer zoals die telkens deed. Vaak wist ik met het blazen van oke er zal wel weer een update zijn van MS haha :)
Supertof! Ik weet niet waar ik nu moet zoeken voor controle van de Silverlightupdate, maar die zal niet meer nodig zijn verwacht ik? Ik moet even op avontuur in de nieuwe lay-out :)
super, echt ongelooflijk! superblij!

Bovenaan Onderaan