Vraag Updates mislukken, Silverlight MS

Gstrings

Bekend gezicht
ow en nee, wifi wil helemaal niet meer met laptop. 1.5-2 jaar bij Fiber niks aan de hand. Abonnement is gemigreerd naar Online...sindsien troubles... :(
dus enorm balen. eerste 2 wkn bleek idd iets bij hun niet aangevinkt mbt wifi
maar laptop wil nog niet
en ze beweren dat er 5 pc's op zijn.
maar dat zijn mob devices van tablet en telefoon. Maar bij gezinnen en anderen is dat ook neem ik aan, want zoals ik overal kijk, die hebben overal smartfoons, tabletten en ook smarttv's
Ze hebben die hier ook getest van vrienden, ook die was hier traag, dus en bij hun niet. Zelfs een gloednieuwe spelcomputer. Zelfs dat loopt traag en bij hun is het 1 sec en het werkt.

Hij beloofde een monteur dan te sturen. Maar niets meer gehoord of gezien. Ineens een grote rekening.
Geen wifi met laptop, op de kabel is al traag. Met momentjes gaat het. Ben iig niet blij. Er werd meer beloofd nu, en het is duurder geworden en krijg er minder voor en ben er superongelukkig mee.

ben er van overtuigd dat het bij Online ligt. Gek als t 1.5-2 jaar niks uitmaakt en precies sinds hun mirgratie wel met meer beloven en stukken minder krijgen...
Bvd

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Zij kunnen dat inderdaad niet zien, ze zeggen pc's maar ze bedoelen devices/apparaten. Dat moet echter totaal geen probleem zijn.
Je betaald immers voor internet en niet voor slechts voor internet op 1 of 2 pc's, apparaten of hoe je het ook noemen wilt. Hoeveel jij er op wenst te hangen dat is aan jou, niet aan hun. Dus daar hebben ze zeer zeker niets over te zeggen.
Vind het ook bijzonder vreemd dat zij vergeten hadden wifi aan te zetten, dat moet gewoon standaard werken, wat een ongein allemaal.

Als ik het zo hoor dan kan ik me ook alleen maar voorstellen dat het bij Online ligt c.q. hun apparatuur. Temeer na wat je getest hebt.
Proberen er zo snel mogelijk vanaf te komen inderdaad.
Het is wel handig even van tevoren langs het juridisch loket te gaan hiermee. Want het is wel handig als je ook bewijzen hebt zoals e-mails of zo waarin beloftes worden gedaan voor verbetering en/of het langs sturen van een monteur en deze niet geweest is.
Dan openen zich mogelijkheden om ze te betichten van wanprestatie via een aangetekende brief, hun 14 dagen de tijd te geven e.e.a. in orde te maken en anders de zaak te willen opzeggen met een opzegtermijn van maximaal 1 maand en teruggave van gemaakte kosten wegens het niet nakomen van hun afspraken.

Maar nogmaals, een jurist zal dat beter kunnen bezien.

In elk geval beterschap met de gezondheid, dat is nog altijd het belangrijkst!

Gstrings

Bekend gezicht
Hoi hoi,
ja baal enorm. Heb ook paar x lang aan de telefoon gehangen om op te zeggen, kwam niet door. Dus andere manier, via technische dienst, dus daar bijna 2uur mee aan de lijn, expliciet gezegd dat ik wilde opzeggen, gezien ze niet aan de belofte voldoen, niets oplossen, etc, het hele verhaal. Ik heb meerdere prints uit mijn emailverkeer, waarin ik meerdere opties vanuit zowel Fiber als Online qua service/support heb gepoogd te bereiken. Maar 'onbestelbaar' als het ware..... (kwamen terug met een error, dat wist de technische helper van support ook niet, die ging even navragen (22 min in de wacht op een irritant muziekje met ruis en kraak brrr) ... om me vervolgens te melden, dat het dus idd was opgedoekt... Niets wijzer geworden, gebakken lucht want niks concreet kwam eruit, ik vertelde hem aan de telefoon, heb diverse keren gepoogd de speedtest te doen, het ging níet op dat moment... dat grappige programma van de Engelse, 'the computer says 'no'....', zoiets...

Dat ga ik doen. Want je kan volgens nu alleen via telefonisch opzeggen. Heb ik gedaan. Heb het gesprek opgenomen, ergens... maar ook in de email berichten en óók als klachten naar de Online-helpdesk via de site. Nooit iets terugvernomen, nooit iets meer gehoord. En ik, ik had echt geen energie om weer uren in de wacht en aan de telefoon te hangen en 2-3-4 prepaid kaarten verder te zijn. Heb beperkt aan faciliteiten, Ben al blij dat ik ehm... internet heb, hoewel ik me dat nu ook afvraag hoe blij en gelukkig, want dit is zo nasty om met deze onmacht om te gaan en hun zo onbereikbaar en onwelwillend, want zo komt me dat wel over eerlijk gezegd... Online is mij meer ON-lyin'- &verder niks.

Dank u! ben nog steeds aan t ontdekken en verkennen in W10. En daar echt supercontent mee! Al is het zoeken, dan leer ik ook weer eens wat ipv op de automatische piloot.
Dank toppers van Piep!:sun::cool::):kissing_heart:

Kate

Enthousiast
Hoi Petra,
Nou, dan geniet je maar van je internet en laat de rest maar even rusten! Want zo kost het je te veel geld! En vergeet het niet: via Piep zit je zo bij de PB's en je weet wie daar zit en luistert!

ShadyAngel

Gevestigd lid
Eén van mijn pc's heeft ook een UTP kabel van zo'n 15m schat ik zonder problemen. De ADSL kabel naar de modem is toch ook zo'n 6 meter naar het aansluitpunt. De kabel van de straatkant naar de contactdoos is dan ook weer zo'n 15 meter (deze speelt geen rol denk ik want alles werkt op de aangegeven snelheid).

Gstrings

Bekend gezicht
ah oke, hier is het echt dikke drap door t dunste dichtgeknepen rietje vaak, en verschil van dag en nacht met vóór de migratie. Dus ga een brief schriftelijk en aangetekend doen, zodat er een datum opzit. kost even geld. maar ook raad bij juridisch loket. die zullen dit ook adviseren denk ik met termijn stelling....

duimen voor me! dank vd reacties mensen, top!
😘

ShadyAngel

Gevestigd lid
Succes
Ik het het geluk gehad in 25 jaar nooit van provider te moeten veranderen wegens problemen. Kan wel sneller internet krijgen via de kabel maar ik heb genoeg aan mijn ADSL lijn. Alles werkt vlot zonder haperingen dus waarom zou ik veranderen.

Gstrings

Bekend gezicht
Ik heb heel lang niets gehad, tot voor zo'n 2 jaar geleden, eigen internet D: en nu dit dus dat ze ineens overgingen, in december en binnen maand v.a. dus het schrijven dat in de spam ergens was beland en ik ziek, dus 2,5 week geen inbox gezien en iig sws niet de SPAM box had gecheckt zo ver terug... dus beetje pech ermee, maar idd zeker wel fijn als je al lang dezelfde hebt zonder problemen, chapeau! én goede provider én goede klant! :)

ShadyAngel

Gevestigd lid
Met mijn provider (Scarlet) nooit geen problemen, ze betalen zelfs je maandabonnement terug in geval van problemen, vorige maand gebroken kabel in de straat door werken, zat 4 dagen zonder internet. Heb toen gratis 4 dagen mijn mobiel abonnement mogen gebruiken voor mijn desktop (hetgeen ik normaal nooit doe want veel te duur).
Mijn eerste providers zijn in de eerste 4 jaren dat ik internet had wel een paar keer overgenomen, eerst Planet Internet (was nog met een modem) dan Wanadoo, nog een andere en uiteindelijk Scarlet. Scarlet gebruikt wel het netwerk van proximus maar is veel goedkoper. Het rare hieraan is wel dat Scarlet uiteindelijk ook van proximus is.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Hallo Petra,
welk type Fritzbox heb jij?

Gstrings

Bekend gezicht
Hoi hoi Piep's,

Fritzbox7360.

ik lag er even compleet uit, advies Jurist om te bellen nog eens met Online. Dat ging falikant mis.

Ik had erna helemaal niets meer van verbinding...dus nog minder dan dikke stroop door dun rietje. Nu met pijn en moeite na ruim 2uur in de bieb en nu 5 uren thuis bezig met router en lappie paar x gereboot... met kabel weer internet, maar kan niets doen. Ipconfig niet en niet mijn wachtwoord instellen. De gast van Online, de ene schakelde me door, de ander gooide m erop, moest ik op nieuw bellen en ellendig lang in de wacht. Het lijkt wel Xbox, ze verdienen niet met het apparaat maar met de spellen, Online verdient met hun callcenter en iedereen 1-2 uur in de wacht en superonbeleefd en ben diep ongelukkig... Nu wil ik echt vanaf, dus had al opzet brief, maar het is lastig opzoeken wat ik er allemaal in moet zetten als internet niet werkt naar behoren :( en printen ook via pc. Geleende printer ook ingesteld op de wifi... Hoe dat anders moet, geen idee :(
Nu wederom, 4uur gepoogd in de fritzbox te komen. Ze willen en mogen niks doen voor een monteur is geweest (die al in december zou komen..).
Schijnt dat 1 van die technische dienst gasten dus alles heeft gereset en niks meer werkte... zonder het even te zeggen en wat dan te doen?

Aldus... :( hellup :( piep
En fijne valentines day, hopelijk de julliese beter dan de mijne... :)
bvd

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Hoi Gstrings.

Goh wat een gedoe, erg jammer.

Als je niet aan je ip adres kunt komen, dan zijn er normaliter 3 manieren om in je Fritzbox te komen.
1.) Open je browser en type de volgende url in:
geen www er voor zetten, gewoon zoals het hier staat.

2.) Open je browser en als er gebruikt wordt gemaakt van fabrieks instellingen, type dit in je url balk:
ook hier exact zoals het staat, geen www of zo er voor.

3.) Als bovenstaande methodes niet werken, is hier een methode die altijd moet werken met een Fritzbox:

Op die manier moet je in het login scherm van je Fritzbox terecht komen. Wachtwoorden weet ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen. ;)

Gstrings

Bekend gezicht
hoi ! oh ik ga het vrolijk nog eens proberen... heb al 4uur laten draaien maar het reageert niet en dan stopt het...
nog een poging

ja flink gedoe. in huilen uitgebarsten, vragen ze na 1.5 uur bellen wat ik wil dat ze doen? mijn antwoord was duidelijk: internet fixen! zorgen dat internet werkt! :(

Ja gelukkig prints en zo. Ook bewijs dat hun geleverde info van overgang niet correct is gegaan en was opgeheven. wisten ze zelf niet eens, maar dat leerde navraag. Heb nooit iets gehad, sinds zo'n krappe 2jaar internet. Met Fiber geen probleem, maar Online letterlijk v.a. de migratie datum.

:( snik
Ik ga het proberen nog es. Bvd!

Aarie25

Admin
Ondersteuning
@Gstring,

Het wil nog wel een helpen jou klacht op Klacht? Al 285.000 klachten opgelost via te zetten en als oplossing of goed werkend internet of kosteloos onder het contract uit. Dit heeft bij mij voor een telefoon abonnement geholpen.

Bovenaan Onderaan