Opgelost Van Outlook 2007, naar nieuwste versie.

Beste allemaal,

Om te beginnen, ik heb nog geen zoekwerk verricht op Google. :rolleyes:
Ik ga van de week voor een "kennis" zijn outlook upgrade.
Hij heeft nu outlook 2007 en wilt graag de nieuwste versie geïnstalleerd hebben. (eigenlijk de nieuwste office pakket, maar dat is niet zo moeilijk)
Ik heb hier een paar vragen over:
1: Als je office 2007 verwijderd en je installeert de nieuwste versie, worden alle e-mails, contactpersonen, etc. weer automatisch in outlook binnen gehaald?
Of moet je dit handmatig doen? Of is dit antwoord afhankelijk hoe dit programma is ingesteld?
2: Wat is een goeie / gratis programma om een back-up te maken van zijn e-mails/ contactpersonen?
3: Ik ga sowieso handmatig zijn pst bestanden back-uppen. Bevat dit alleen de e-mails of ook de contactpersonen.
Hoe kan ik dan eventueel handmatig zijn contactpersonen back-uppen.

Alvast bedankt :)

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Outlook 2007 heeft zijn outlook.pst bestand in C:\Users\Rick\AppData\Local\Micorosoft staan.

Office versies na 2007 zetten in jouw Documenten het bestand neer in de map Outlook bestanden

Als je dat weet - kan je het Outlook.pst bestand alvast verplaatsen.
Bij aanmaken van Outlook wijs je dan naar de nieuwe locatie met het bestaande bestand van Outlook 2007 en daarna is jouw nieuwe Outlook precies zo ingericht als de oude was - inclusief alle mails, adressenbestand en noem maar op.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Je moet eerst eens kijken welk type van email hij/zij gebruikt in outlook 2007. Is dit een POP-account dan heeft outlook 2007 een pst-bestand gemaakt waar alles inzit, zowel de mails als het bijbehorende adres. Zie hierboven uitleg van Abraham. Is het een IMAP-account dan moet je enkel het adresboek backuppen naar een pst-bestand. De mails komen nadien terug binnen zoals voorheen. Is het een exchange-account, dan hoef je niks te backuppen en valt alles netjes terug goed in de nieuwe outlook 2016.

Black Tiger

Gevestigd lid
1.) Ik heb toevallig bij iemand Office 2016 op de pc gezet, zonder eerst Office 2003 te verwijderen overigens, alhoewel dat wel beter is zegt men.
Inderdaad hebben nieuwere office versies Outlook .pst bestanden in de Mijn Documenten/Outlook-bestanden staan, dat had de Outlook 2003 niet, die stond in de zelfde locatie als 2007.
Schijnbaar kijkt Office 2016 nog altijd naar beide locaties of haalt de locatie uit het register. De installatie lukte prima en alle mails en mappen van de 2003 installatie werden gewoon gezien, zonder iets te hoeven aangeven.
Is misschien i.v.m. eenvoudiger backup en compatibiliteit wel verstandiger de .pst bestanden te verplaatsen naar de nieuwere locatie.

2.) Mailstore Home en deze is ook in het Nederlands te zetten, maar dat moet je tijdens de installatie doen. Naderhand kun je het niet meer omzetten. Werkt super en is gratis, kun je ook nog nadien mails terug zoeken. Backuppen naar HD/netwerk of USB of DVD. Kunt instellen welke mappen wel en niet in de backup moeten. Ik gebruik 't al jaren.

3.) Weet ik niet meer zeker, dacht van wel maar @Swake gaf al een mooie link om een backup te maken of klik hier.

Iedereen bedankt voor de uitgebreide reactie :).

Het zijn hele nuttige reacties / uitleg hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Mailstore Home ziet er zeer handig en veelbelovend uit.

Ik ga eerst de oude office versie verwijderen en daarna de nieuwste installeren.

Ik weet voor nu meer dan voldoende :)
Ik ga er vrijdag mee aan de gang, ik kom er zeker nog op terug.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Als er in die Outlook bijvoorbeeld een Hotmail account moet worden toegevoegd dan heb je geen problemen. Dan is het een SMTP account en kan je het wachtwoord en de gebruikersnaam invoeren en is het zo gebeurd. Alleen de contacten moet je dan handmatig doen.

Iedereen bedankt :).

Het is ondertussen gelukt. Eerst een back-up gemaakt van alle e-mails e.t.c.
Vervolgens office 2007 verwijderd & heb daarna office 365 geïnstalleerd.
Bij het openen van Outlook werden gelijk alle contactpersonen, e-mails, etc getoond.
Voor het eerst dat ik een beetje onder de indruk ben van een Microsoft product :p

Ben het met "Black Tiger" eens, ik vermoed ook dat hij de locatie uit het register haalt.

Maar dit topic mag naar opgelost/ gesloten worden.

Bovenaan Onderaan