Te Koop Vandaag 15 juli server problemen NCF

Abraham54

Admin
Team lid
Vanmorgen had dit forum een paar minutem lang last van een enorme vertraging, pagina kon niet geladen worden.

En nu ligt het Nationaal Computer Forum er helemaal uit en op de Antagonist Serverproblemen pagina is net dit gepost:

We onderzoeken een door ons monitoringsysteem gerapporteerd probleem met server s210. Het volgende functioneert momenteel niet als gebruikelijk:

- De bereikbaarheid van websites (HTTP)
- De bereikbaarheid van databases (MySQL)
- Het versturen en ontvangen van e-mail (SMTP)
- Het up- en downloaden van data (FTP)

Het oplossen hiervan heeft onze hoogste prioriteit. Je krijgt dan ook zo snel mogelijk meer informatie, binnen uiterlijk 30 minuten zullen wij een update geven. Excuses voor de overlast!

----- Staat mijn website op deze server? ------
Dit valt eenvoudig via Mijn Antagonist te achterhalen. Ga naar 'Producten', klik op je pakket en kijk naar het nummer achter 'Server'. Zo weet je of dit voor jou van toepassing is.

Abraham54

Admin
Team lid
Niet eerder bij een storing van het NCF meegemaakt: er wordt nu een foutmeldingspagina door Antaganist gepost.

Op de server van het NCF zie ik in Resource Usage Details, dat de database van het NCF vanochten vroeg wel erg druk is geweest met nog een kleinere uitschieter om half elf vanmorgen.

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
Deze pagina werkt niet
nationaalcomputerforum.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

Abraham54

Admin
Team lid
Om 13:35 schreef Antagonist:

De server is gereboot vanwege een hangende kernel. We verwachten momenteel dat de server binnen 15 minuten weer operationeel is. Let op: deze termijn is een indicatie op basis van de informatie die we nu hebben.

Anjo

Vaak hier
Het is er wel, maar ernstig traag.

Is de hardware van 201 wel helemaal OK?

NCF ligt er veel vaker uit dan PIEP en ik neem aan dat beiden bij dezelfde hoster zitten ??

Abraham54

Admin
Team lid
Pagina is weer in HTML opmaak.

Het is er wel, maar ernstig traag.

Is de hardware van 201 wel helemaal OK?

NCF ligt er veel vaker uit dan PIEP en ik neem aan dat beiden bij dezelfde hoster zitten ??

Piep zit op server 169 en het NCF op server 210 en die laatste heeft vaker dan andere servers bij Antagonist problemen.
Of dat het aan het NCF ligt - dat betwijfel ik - maar ik weet niet welke andere websites op die server zitten en op welke software die draaien.

Abraham54

Admin
Team lid
Het NCF werkt weer, maar je moet momenteel wel geduld hebben mocht je iets willen posten en plaatsen.

Abraham54

Admin
Team lid
!08 minuten nadat de storing begon heeft Antagonist dit laten weten:
15-07-2019
14:09

Het probleem met server s210 is inmiddels opgelost, onze excuses voor het ongemak! We bedanken je dan ook voor je begrip en blijvende steun.

Bovenaan Onderaan