VaultWiki

Discussie in 'Mededelingen van het PCF-Team' gestart door Abraham54, 17 mei 2017.

1. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Vinden jullie het leuk als er een WiKi onderdeel bij dit forum komt, alwaar je kan samenwerken om tot een publicatie voor onze WiKi kan komen?

toska vindt dit leuk.
  2. Kate40

Kate40 Guest

O jee, het is vast heel leuk!! Maar....... wie of wat is WiKi?

3. Abraham54

Abraham54 Beheerder

WiKiPedia in het klein, zo kan je het zien.

4. EvC

EvC Guest

Ik begrijp het even niet. Is dat dan een forum binnen dit forum?

5. Abraham54

Abraham54 Beheerder

No komt er naast.

6. EvC

EvC Guest

Is er er een forum waar ik dat kan bekijken?

7. Kate40

Kate40 Guest

Ik snap het. En ik vind het nog steeds leuk!

8. EvC

EvC Guest

Mijn snappertje werkt vandaag wat minder, Kate. :rolleyes:

9. Prutser

Prutser Vaak hier

Wat zou er dan in vermeld moeten gaan worden.

10. Abraham54

Abraham54 Beheerder

VaultWiki - als dat leuk wordt gebbruikt dan wordt het een soort van encyclopedie op dit forum.
    Je kan dus eigenlijk van alles erin posten - vermits je het interessant vind om te delen.
    WiKi's maken het mogelijk met meerderen aan een artikel te werken, zodat je tot een mooi en leuk geheel kan worden.
    Onderwerpen zijn er genoeg.
    Gebieden: Windows, Linux, Computer, Computergeschiedenies, wat drijft jou als lid van een forum en ga zo maar door.

11. Kate40

Kate40 Guest

Ik zie het wel zitten,hoor. Het lijkt te worden zoals ik al begreep. Maar het staat of valt met genoeg inbreng van ons, dat is duidelijk. Hoewel niet iedereen verwoed aan de slag hoeft, mag het geen encyclopedie voor 1 of 2 personen worden. Want dat is Wikipedia ook niet, en dat is dan onze grote broer (hm, of zuster!).

12. Prutser

Prutser Vaak hier

We zien gauw genoeg of er belangstelling voor is, als de onderwerpen verschijnen!

13. ArtstudioG

ArtstudioG Junior lid

Wil dat zeggen dat alle "gepinde" items bovenaan in elk topic worden verplaatst naar die encyclopedie (onder dezelfde topic naam, enz)? Dat zou wel handig zijn want nu staan er in sommige topics (ook op het NCF) veel gepinde items alvorens je de nieuwe items kan zien. Op de vaste pc (groot scherm) is dit niet zo erg maar op de tablet krijg je op den duur wel veel scroll-werk. Zo'n Vault-wiki zou hier wel een leuke oplossing voor kunnen bieden.

Kate40 vindt dit leuk.
  14. Swake

Swake Moderator

Eigenlijk een vervanging voor de persoonlijke blogs , ja dat zou ik wel intressant vinden .

Kate40 vindt dit leuk.
  15. Kate40

Kate40 Guest

En jij hebt vast wel iets te vertellen, dat weet ik zeker en dat vind ik heel leuk!

16. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Als ik VaultWiki aanschaf - dan wordt VaultWiki waarschijnlijk onder de nieuw te activeren Home-tab genest.

17. EvC

EvC Guest

Ik ben niet zo van "small talk". VaultWiki lijkt me meer bedoelt voor serieuze artikelen: in dit geval dus met computer en ICT gerelateerde items.
    In dat geval lijkt het me een geschiktere kandidaat dan het onderdeel Blogs.

18. EvC

EvC Guest

Is VaultWiki goegkeurd en is het fundament al gestort?

19. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Ik heb er eerlijk gezegd niet meer aan gedacht.
    Ik zal een en ander nog eens goed bestuderen.