Verkiezingen Nederland.

Wat we nu al achter de rug hebben, zal nog weer terugkeren.
Het demonstreren tegen al die "domme kiezers" die op Geert Wilders hebben gestemd.

Ik denk dat het tijd word dat de rechtse partijen in ieders land aan de macht komt, het is wellentjes geweest dat de vreemdelingen de bovenhand gaan krijgen? De grenzen moeten weer toe en vuchtelingen en illegalen en asielzoekers eruit gooien.

Het mag idd gerust allemaal een stuk strenger, zeker wat betreft vluchtelingen en illegalen en asielzoekers. Hier in België wordt een uitgeprocedeerde asielzoeker uitgewezen via de voordeur maar die staat sneller terug binnen via de achterdeur.
Een probleem die bij jullie nog groter is zijn betaalbare woningen. Wat hier veelvuldig voorkomt, vreemdelingen die hier wonen krijgen vrij snel een sociale woning terwijl ze in hun land van herkomst zelf een of meerdere eigen woningen hebben. Controle nada.
Nog een probleem, de meeste nieuwkomers weten na twee dagen meer, hoe ze regeltjes kunnen omzeilen dan de gemiddelde Belg.
(veelal door raadgevers van de moskee)

Het demonstreren tegen al die "domme kiezers" die op Geert Wilders hebben gestemd.
Daar erger ik me ook aan. Men doet alsof de wereld vergaat en de 2,3 miljoen mensen dom zijn of niet begrijpen waar ze op gestemd hebben.
Ik ben zelf deels links en deels rechts, daarom dat ik ook vaak SP gestemd heb, deze keer PVV kom ik ook voor uit en ben bepaald geen domme jongen en weet heel goed waar ik op gestemd heb.
Ik ben zeer zeker ook geen racist zoals dan gesteld wordt. Maar die uiterst linkse demonstranten vergeten dat ook de club waar zij op stemmen punten in het verkiezingsprogramma heeft waar zij het niet mee eens zullen zijn en dingen waar ze het wel mee eens zijn.
Zo ben ik het niet eens met die extreem rechts zaken van de PVV, maar wel met heel veel andere zaken.
Zoals gezegd zitten ze sociaal gezien meer links dan rechts maar dat willen die demonstranten niet zien.

Daarnaast heeft de PVV al gezegd de extreem rechts zaken niet mee te laten doen en los daarvan zou hij dat er in een coalitie toch nooit doorheen krijgen dus er is geen reden om zich zo druk te maken.

Wat er nu aan het gebeuren is, helaas zelfs onder aanvoering van GL-PvdA met name Timmerfrans, is het demoniseren van de PVV.
En dat is bijzonder kwalijk, want dat brengt meer gevaar op voor de leden van de PVV (vergelijk met Fortuyn) en daarnaast is er nog niet eens een dag geregeerd of zelfs maar een regeringsplan gemaakt. En alleen gebaseerd op het verkiezingsprogramma kun je dergelijke uitspraken als hij doet en Jetten doet helemaal niet doen.
Vreselijke slechte verliezers. Demoniserend en onverdraagzaam.

Als een partij als GL-PvdA nu al op die manier bezig is, dan zou men zich moeten afvragen wie er hier gevaarlijker is. En dan ben ik terecht blij dat we die club web hebben kunnen stemmen.

Ik ben zeer zeker ook geen racist
En nog altijd niet, mijn buurman was een kleurling, als ik me niet vergis van Nigeria, we zijn 20 jaar beste buren geweest, met de joden hebben we ook nooit een probleem.
Maar als ik in een paar jaar in Antwerpen woonde en drie keer in mekaar ben geklopt door Marokkanen,zeker 20 jaar jonger dan ik. (ze waren natuurlijk nooit alleen), drie keer een recht zaak heb aangespannen en drie keer geseponeerd. (de Belgische justitie schijt gewoon in hun broek) dan krijg je toch een bepaalde afkeur voor een bepaalde bevolkingsgroep.
Een verhaal dat ik zelf heb gezien, het was ongeveer 5:30 in de morgen en ik reed naar de haven van Antwerpen om om zes uur te beginnen. Plotseling stopt er drie wagens voor mij een wagen en de bestuurder begon een gezellig een babbeltje te doen met iemand die op straat liep en trok zich niets aan van de wagens achter zich. De bestuurder net achter die wagen begon te claxonneren, er gebeurde niets alleen werd er een telefoontje gepleegd terwijl beide heren rustig bleven door babbelen, een paar minuten later, waar ze vandaan kwamen weet ik niet,ze kwamen als ratten uit de riool gekropen, een bende jonge Marokkanen duwden gewoon de auto van de claxonnerende auto op zijn zij en weg waren ze als ratten terug in de riool. Dergelijke jonge snotapen zonder enige opvoeding of moraal en iedere radicaliserende Moslim, moest ik het kunnen stamp ik die eigenhandig van deze planeet af, kunnen ze wat rondzweven met hun maagd van 75 jaar.
Hun ideeën krijgen ze hier in België meestal via moskeeën in het Waalse deel van ons land waar het stikt van jihad imams.
Dus ja, ik kan het meer dan begrijpen dat veel mensen het beu worden en Wilders een probleem heeft met moskeeën.
is het demoniseren van de PVV.
Dat noemen we hier cordon sanitaire en bestaat al van 1989.
Ik heb respect voor iedereen zijn geloof, als iemand een baksteen wilt aanbidden, mij niet gelaten maar als diegene een ruit ingooit met een van zijn 12 volgeling bakstenen dat gaat het mij toch iets te ver.
Ikzelf ben een echte ongelovige zoals moslims iemand noemen die geen moslim is, ik geloof in geen enkel opperwezen of aanverwante hersenkronkels, dus ja een echte atheïst. Als je de graskant inbolt, nada mas, na een paar uur begin je te stinken, einde verhaal.

Dat noemen we hier cordon sanitaire en bestaat al van 1989.
Nee een cordon sanitaire heeft de betekenis buiten sluiten. Dat gebeurt hier ook al vele jaren lang.
Demoniseren is echt iemand of een partij in een bijzonder kwaad daglicht en doen alsof die alleen maar kwaad willen stellen zonder enig bewijs, alleen op basis van wat er in een partij programma staat. En dan dus doen alsof iedereen die op zo'n partij stemt ook voor alle standpunten in een programma staat, hetgeen bij vrijwel geen enkele partij het geval is.
Dat demoniseren gebeurt bij jullie overigens ook wel. Er is dus sprake van zowel een cordon sanitaire alsook demonisering, terwijl er geen bewijs is aangezien er nog geen regering is geweest met zo'n partij.

Ik ben geen racist maar heb wel iets tegen criminelen en het is gewoon een feit (zie je ook bij Opsporing Verzocht) dat de meeste criminele zaken door mensen met een kleurtje worden gedaan momenteel. Of dat nu moslims of ongelovigen of wat dan ook zijn boeit mij verder niet zo maar het aantal jonge Marokkanen is daar wel zeer hoog bij vertegenwoordigd.

Helaas moet ik zeggen want ik heb zelf ook diverse Marokkaanse kennissen en wij kunnen goed met elkaar opschieten, in de familie hebben we ook nog een zwarte (uit Haiti dacht ik, maar hij is echt donker), dat is aangetrouwde familie maar een van mijn beste vrienden ook. Overigens geen moslim, maar zoals gezegd maakt iemand's geloof me verder geen bal uit. Het gaat er om wat je er mee doet. Zo vind ik Hamas terroristen en PLO vrijheidsstrijders.

Het probleem zijn met name de economische vluchtelingen die veel rotzooi trappen. En helaas ook jongeren die gewoon hier wonen maar door de hoge geldbedragen die ze kunnen verdienen aan illegale zaken en lage gevangenisstraffen in relatieve weelde en gebrek aan opvoeding, gewoon doen wat ze willen.

Het probleem zijn met name de economische vluchtelingen die veel rotzooi trappen. En helaas ook jongeren die gewoon hier wonen maar door de hoge geldbedragen die ze kunnen verdienen aan illegale zaken en lage gevangenisstraffen in relatieve weelde en gebrek aan opvoeding, gewoon doen wat ze willen.
Volledig mee akkoord.
ik heb zelf ook diverse Marokkaanse kennissen en wij kunnen goed met elkaar opschieten.
Natuurlijk moet je niet iedereen over dezelfde kam scheren, ik had ook een Marokkaanse buurman, ik heb hem gewoon eens uit de brand geholpen omdat hij zijn lichten van zijn vrachtwagen had laten opstaan, ik heb zijn baas gebeld om dit te vermelden, is hij het nooit vergeten, nadien deed hij zelfs mee met de straatfeesten, zijn vrouw kwam iedere keer aanzetten hun groene thee :) . (en de kinderen speelden onder elkaar)
Maar dat zijn mensen die een bijdrage leveren aan de maatschappij en geen idioten die bommetjes plaatsen in Brussels Airport en hopelijk ook niet in de toekomst in Schiphol. (alhoewel ik er van overtuigd ben dat er zoiets al wordt besproken door de score van Wilders om Nederland een lesje te leren.)
Nee een cordon sanitaire heeft de betekenis buiten sluiten. Dat gebeurt hier ook al vele jaren lang.
Demoniseren is echt iemand of een partij in een bijzonder kwaad daglicht en doen alsof die alleen maar kwaad willen stellen
Ik ken het verschil, maar voor mij komt het op hetzelfde neer, zoveel mogelijk zorgen dat de winnaar geen kans krijgt.
Tja politiek, nu weet ik weer waarom ik niet ga stemmen.
Maar als ze in Nederland het voorbeeld volgen en de grootste verliezer van de verkiezingen premier maken dan zijn bij jullie de rapen nog niet gaar. (jullie hebben nu eenmaal geen grens tussen Vlamingen en Walen, jullie zijn allemaal Nederlanders)

Na een verlies van tien zetels wil de VVD geen zitting nemen in een nieuw kabinet, maar dat hooguit gedogen.
De VVD begint weer terug te krabbelen, eerst zeggen we gaan praten en dan vervolgens weer niet doen.
Meer dan 10 jaar hebben we in die minachting van de VVD gezeten, en dan vervolgens weer geen verantwoording nemen.
Geen enkel gevoel voor landsbelang, waar stem je op? om genegeerd te worden. GRRR :mad:

Na een verlies van tien zetels wil de VVD geen zitting nemen in een nieuw kabinet, maar dat hooguit gedogen.
Ja als dat geen truukje is om meer te kunnen binnenhalen bij toch mee regeren. We zullen zien.
Die VVD is sowieso een smiechtenpartij met hun vuile truukjes en leugens.
Dan is Omtzigt die in principe eerst niet wilde, veel realistischer want die wil op zijn minst kijken wat mogelijk is.

HI, hi een dag later na Wilders hebben we in de Walen de partij Chez Nous die wakker wordt, de Waalse equivalent van het Vlaams Belang, misschien gaat in België er ook eens iets veranderen door Dewilder.

Guy Verhofstadt
Hij wil er voor zorgen dat Brussel meer macht krijgt over de aangesloten landen, door veto's af te schaffen.

Binnen de de VVD zijn er ook, die de genomen beslissing ovrhaast en niet nodig vinden.
Mede omdat het mandaat zo groot is.

Verhofstadt is net als Timmerfrans en Rutte een enorme voorstander van de EU. En die gasten proberen op alle mogelijke manieren te voorkomen dat er nog landen (bijv. Nederland) uit kunnen stappen.
Dat vetorecht afschaffen gaat nooit lukken, daar zullen voormalige oostblok landen nooit mee akkoord gaan. Een groeiend aantal mensen wil ook minder macht in Brussel.

Ik geloof echt niet dat ze die snel gaan vervangen. Dat is gewoon een onderhandelingstruuk. Maar goed, als ze gaat gedogen is het mij ook goed, alles beter dan die negatieve kinderachtige GL-PvdA.

Onze klimaat paus Frans Timmermans is gewoon een slechte verliezer, net als Verhofstadt en David Cameron die de brexit van Nigel Farage niet konden voorkomen. Het linkse kamp is nu extreemlinks geworden. Greta Thunberg gaat zich ineens met politiek bemoeien, Extinction Rebellion gaat ineens samenwerken met kick out zwarte piet, en ook Rob Jetten verzuipt in zijn eigen woke wartaal.
Op belangrijke punten zitten de linkse fracties bepaald niet op één lijn. Ze maken het Geert Wilders ook wel erg makkelijk op deze manier.
Ze zijn helemaal de weg kwijt.

Terug
Bovenaan Onderaan