Versoepelde corona regels

De anderhalve meter afstand houden is vervallen en wil je ergens naar toe, gelden nieuwe regels.

Wil je buitenshuis een biertje gaan drinken, dan kan dat op een terras - dan is er geen coronatoegangsbewijs nodig.
Maar moet je daar naar het toilet of wil je binnen dat biertje gaan drinken, dan heb je een coronatoegangsbewijs nodig.

Let wel, dat coronatoegangsbewijs kan geprint zijn of je gebruikt de CoronaCheck-app - samen met jouw identiteitsbewijs!

Over al die toegangsregelingen heeft Mona Keizer het volgende in een interview laten weten:

ANP

Staatssecretaris Mona Keijzer zet vraagtekens bij coronapas​

Staatssecretaris Mona Keijzer zet vraagtekens bij coronapas

© Copyright ANP 2021 Staatssecretaris Mona Keijzer zet vraagtekens bij coronapas​

DEN HAAG (ANP) - Demissionair staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) heeft bedenkingen bij de invoering
van het coronatoegangsbewijs (ctb), zegt ze in een interview in De Telegraaf. Ze wijst op de hoge vaccinatiegraad en vindt
het "niet uit te leggen" dat mensen via de pas moeten laten zien gevaccineerd of getest te zijn om toegang tot een café
of restaurant te krijgen. "Als je in een samenleving bent beland waar je bang voor elkaar moet zijn, tenzij je een bewijsje
kunt laten zien, dan moet je je echt even achter je oren krabben en je afvragen: willen we deze kant op?", aldus de CDA-politica.

Ze wijst erop dat de meeste mensen geen of lichte coronaklachten hebben en de vaccinatiegraad ongeveer 85 procent bedraagt.
"Bovendien is het een feit dat de volledige opening van de scholen en universiteiten eind augustus niet heeft geleid tot grote
instroom in de ziekenhuizen en op de ic’s. Terwijl de vaccinatiegraad onder studenten laag is. Dan denk ik: ja jongens, gaan we
nou door op deze weg of gaan we het anders organiseren?"

Keijzer vindt dat het steeds moeilijker uit te leggen is waarom de coronapas op de ene plek wel nodig is en op de andere niet.
"We hebben net de Formule 1 gehad terwijl Dance Valley niet doorging. Je mag meedoen aan de marathon zonder ctb, maar
als je een gebakje gaat eten in de lunchroom moet je ’m wel hebben.

Ik merk het ook aan mijn contacten met de evenementenbranche. Daar zeggen ze: Mona, waarom mogen we in onze branche
de zalen maar voor driekwart vol hebben en hoeft een feestcafé dat niet? Ik kan het niet meer logisch uitleggen", zegt de
politica tegen de krant.

De CDA-er is van mening dat het ctb er voorlopig moet blijven voor plekken waar honderden mensen bijeenkomen en waar gezongen
en gedanst wordt. "Maar je moet het niet neerleggen over een hele sector die al anderhalf jaar negatieve effecten voelt van wat wij
aan het doen zijn. We leggen de handhaving hiervan weer bij de ondernemers en hun vaak jonge werknemers.
En dat zijn ook hele kleintjes. Dus op zeker moment moet je met die ctb’s stoppen. We moeten weer terug naar het oude normaal",
aldus Keijzer tegen De Telegraaf.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Het was te verwachten dat de hele politiek nu in oproer is, in verband met de uitspraken!
Ik zelf vind het een gotspe dat de coronapas niet eens vertrouwd wordt,
maar wel in combinatie met een identiteitsbewijs.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
In Duitsland is de Corona-app enkel nodig om je te identificeren.
En: in Duitsland kan je ook je kinderen in die app er bijzetten!

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Mona Keizer wordt ontlsagen door premier Rutte na overleg met leden van het kabinet.
Ze heeft gewezen op ware feiten en op inconsistente regels en betaald daar het gelag voor.

Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
FW
Ziggo Safe Online
Het virus wordt als aanleiding gebruikt om er een QR code maatschappij doorheen te drukken en het is weer een volgende stap naar een controle maatschappij. De QR code maatschappij is een doel en niet een middel.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Tja ik geloof niet in dat soort samenzweringstheorieën. Heb er al vele gehoord sinds het begin van de Corona crisis en de een na de ander wordt zoals verwacht weerlegt.
Een QR code maatschappij gaat 'm ook niet worden want de tweede kamer was er heel duidelijk over dat dit ook slechts een tijdelijke maatregel moet zijn. De verplichting voor terrassen is er al af gehaald.
En zeker hier in Nederland is het best nog slapjes vergeleken bij andere landen, de hele periode al, en dat zegt ook al genoeg.

Johannes1956

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Leeftijd
65
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
Mona Keizer wordt ontslagen door premier Rutte na overleg met leden van het kabinet.
Ze heeft gewezen op ware feiten en op inconsistente regels en betaald daar het gelag voor.
ja, dat vind ik ook niet normaal,je mag nog niet eens je eigen mening uiten ,dan kan je vertrekken.
De mensen moeten eens gaan nadenken als ze gaan stemmen ,van wat heeft dit zittende Kabinet voor ons allemaal gedaan.
eigenlijk niets ,maar dan ook helemaal niets.
Wordt het niet eens tijd dat iemand anders het stokje gaat overnemen ? iemand die daadkrachtig is en zegt waar het op staat.
Want praatjes vullen geen gaatjes ,en zakkenvullers zitten er nog genoeg in :cool:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
De vraag die mij bezighoudt, is wat Mona gaat doen.
Blijft ze CDA'er, of stapt ze eruit en voegt ze zich bij Pieter Omtzigt?

Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
FW
Ziggo Safe Online
Ik geloof niet in complottheorieën maar het is al een controle maatschappij geworden en ik zie het niet minder maar meer worden.
De QR Code gaat niet voorkomen dat geïnjecteerde mensen anderen kunnen besmetten en het is beter om geld te investeren in het klimaat inplaats van duizenden boa's erbij die je kopje koffie gaan verklikken.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
De QR Code gaat niet voorkomen dat geïnjecteerde mensen anderen kunnen besmetten
Daarover zijn we het eens. Dat geld kunnen ze ook gebruiken om de zorgpremies lager te houden wat mij betreft.
Controle maatschappij.... nja... ik weet zeker dat dit QR gebeuren zal verdwijnen, daarom dat ik het ook in eerste instantie niet met je eens was.

Als we het in zijn algemeen bekijken, met alle wetgeving, controles, toenemend aantal camera's om ons te controleren geeft dat van de ene kant wel een gevoel van wat meer veiligheid maar van de andere kant is dat inderdaad meer controle.
In steeds meer vlakken begint het te lijken op een (democratische) politiestaat. Die echter op hun beurt weer niet in staat is de grote criminaliteit aan te pakken.
Zo gezien willen alle overheden wel meer controle, ook op de fysieke (lees contante) geldstromen om zo meer zicht te houden op wat er gebeurt en waar crimineel geld naar toe gaat, dat is ook de reden dat ze bitcoins en andere digitale valuta willen gaan verbieden.
Daar is de gewone burger dan weer de dupe van, want weer meer controle. Zo gezien ben ik het er wel mee eens.

ja, dat vind ik ook niet normaal,je mag nog niet eens je eigen mening uiten ,dan kan je vertrekken.
Dat kun je misschien niet normaal vinden, maar dat is wettelijk zo vastgelegd. De eigen mening uit je als lid van het kabinet in de ministerraad en niet "en public". Dat is gewoonweg verboden.
Ze had dit beter een paar weken geleden kunnen toen toen de invoering van de QR code ter debat stond, dan had het misschien nog verschil gemaakt.
Ook het feit dat ze niet zelf opstapte maar zich liet ontslaan, laat het er meer op lijken dat ze misschien toch een beetje overspannen is, zoals wel meer mensen in de overheid. Of dat ze het gewoon zat is maar om andere reden koos om zich te laten ontslaan.

Er komen in elk geval wel steeds meer gaten in het Rutte gebeuren. Maar zolang al die idioten op de VVD blijven stemmen zodat die de grootste blijft, gaat er niets veranderen ten voordele van het "gepeupel".
Dat was nu ook weer goed te zien toen Rutte zei dat het "niet mogelijk" was de verhoging van de zorgpremie door de winstbelasting van bedrijven te verhogen, te betalen.
Na flink tegengas van de SP en enkele andere dat het wel degelijk mogelijk was en hij dus gewoonweg niet wilde, zou er eens over nagedacht worden. Helaas kreeg hij dat toen weer toegespeeld omdat notabene een christelijke partij hem tegemoet ging treden.
Ongelooflijk.

En dat voor een demissionair kabinet met een premier die vroeger altijd anderen de maat nam v.w.b. pluche zitten en nu gewoon meermaals gelogen heeft en andere verantwoordelijkheden niet nam en nog steeds op het pluche blijft zitten en beslissingen neemt die hij nu helemaal niet mag nemen. Altijd ten nadele weer van de lagere inkomens....

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Vandaag dan wel morgen beslist de CDA fractie in de Twee Kamer of Mona Keijzer in de fractie mag blijven of moet vertrekken!

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Mona Keijzer verlaat de landelijke politiek en geeft ook haar Tweede Kamer zetel op.
Ze blijft lid van het CDA.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Hmmz... dan weet je genoeg he. Heb al vaker en door meerdere mensen horen zeggen dat de landelijke politiek een slangenkuil is.
Zou me ook niet verbazen als dit onder "zachte dwang" gebeurt is.

Paul

Bekend Gezicht
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
FW
Ziggo Safe Online
Volgens de peilingen wordt BBB de volgende verkiezingen waarschijnlijk groter dan het CDA en Pieter Omtzigt haalt minstens 25 zetels.

Pieter Omtzigt heeft laatst een lezing in de balie gegeven waar ik me wel in kan vinden :

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Dat zou me totaal niet verbazen. Van de BBB weet ik niet, maar dat het CDA flink zetels gaat verliezen staat buiten kijf.
Inderdaad zou volgens peilingen als er NU verkiezingen zouden zijn, de partij van Pieter Omzigt het grootst of tweede worden. En terecht.
CDA is niet mijn partij, maar ik hou wel van mensen die hun rug recht houden en niet wijken voor dwang en "keer onder het tapijt" methodes van de overheid.

Ik zou eerst zijn verkiezingsprogramma moeten zien om te bepalen of ik eventueel op hem zou stemmen.
De lezing ga ik een andere keer bekijken, heb nu geen zin en geen tijd om 50 minuten lezing te horen. Maar het zou me al verbazen als ik me er niet in zou kunnen vinden in wat hij zegt.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Omzigt legt duidelijk uit waar het fout gaat.
En waarom er zo'n kloof is tussen burger en regering.

Bovenaan Onderaan