Discussie Vervelende pop-up met ERROR melding in Firefox.

perloc

Bekend gezicht
Ik heb geen permanente Internet verbinding. Dat uit zich in Firefox door om de 3-4 seconden met een Error melding midden op het scherm te komen, althans bij opstart van Firefox, die in de start balk staat.
Bij Firefox weten ze kennelijk niet van het bestaan van andere typen verbinding dan een vaste.
Is die ERROR melding te onderdrukken?
perloc

perloc

Bekend gezicht
Ik heb een phonekey voor verbinding met een provider. Dus de key, als ik die activeer (knop CONNECT), belt naar de provider en maakt verbinding met Internet. Als ik klaar ben sluit ik de zaak en trek de phonekey eruit. Er wordt erg veel gewerkt hier met phonekeys en allang, jaren. Dus geen WIFI of een kabel.
De Security melding zie ik ook nogal vaak, maar dat is niet mijn onderwerp hier. Als ik inbel krijg ik die melding maar als ik de RABOBANK, of NCF of Piepcomp activeer zie ik het slotje en neem aan dat de verbinding veilig is.
perloc

toska

Bekend gezicht
dan werk jij met een inbelverbinding,hier doet scarlet dat ook, heb dat vroeger ook gehad maar zou het niet meer willen.
Voor je verbinding krijgt dat duurt enkele luttele seconden, als je terwijl naar je brower gaat dan zie je die melding,als je sneller bent dan die inbel verbinding.
vraagje valt je internet uit?
ja als je een groen slotje ziet dan ben je op een beveiligde verbinding perloc
hier om een popup te blokkeren Instellingen voor pop-upblokkering, uitzonderingen en probleemoplossing | Hulp voor Firefox

Laatst bewerkt:

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Die melding hangt samen met de moderne beveiligingseisen van Firefoxen Google Chrome.

perloc

Bekend gezicht
Kijk eens toska, ik woon in de 3de wereldland. Hier is lang niet alles zo perfect als in Nederland.
Ik heb al 3 of 4 providers "versleten" allemaal met meer of mindere grote nadelen: duur, of veel te traag of iets telaat met nieuwe betaling en dan afsluiting die weken kan duren en zo..
Met die phonekey ben ik nog het beste tevreden van alle providers die ik heb gehad. Het zou een 3.5G verbinding moeten zijn maar die snelheid wordt maar zelden gehaald. Dus ook stilstand komt (nogal vaak) voor en mijn remedie is, verbreek verbinding, wacht even, verbind weer en je hebt kans (vaak) op een betere lijn. Ze lijden allemaal aan hetzelfde euvel: teveel gebruikers op een lijn en als er een flink zit de downloaden komen anderen er nog nauwelijks tussen.
perloc

perloc

Bekend gezicht
Abraham54: Ik zie het verband niet tussen de ERROR melding omdat er geen vetrbinding is, en veiligheidseizen van Firefoxen (meervoud?) en Google Chrome. En wat heeft Google Chrome te maken met Firefox? Ik heb helemaal geen Google Chrome.
perloc

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
@perloc - ik had het over de hogere veiligheid die Firefox en Google Chrome hanteren.
Dat doen ze onafhankelijk.

perloc

Bekend gezicht
Tja, dom geboren en niets bijgeleerd. Snap ik niet hoor welk verband er is.
Het gaat er toch om dat Firefox een verbinding wil, en als die er niet is met een ERROR komt en wat heeft het dan te doen met veilgheid.
Maar laten we het maar afsluiten want we komen wederom in een eindeloze discussie met geen oplossing.
MVG perloc

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Die error komt dan omdat er geen verbinding is, zoals Tosca dat al opmerkte.
Ik kan ook niet ontdekken in opties hoe dat eventueel uit te schakelen.

@perloc is het niet mogelijk eens een screenshot te plaatsen van de melding die je krijgt?
Dan kunnen we zien wat er exact voor melding gegeven wordt en is het misschien ook beter te beantwoorden.

@toska Een vermoeden brengt nog geen zekerheid. Een screenshot vertelt toch vaak meer, zoals ook hier. Het kan verbinding zijn maar kan ook iets anders zijn.

@perloc Het ziet er naar uit dat Firefox automatisch meteen verbinding probeert te maken met Gmail. Is dat soms je startpagina of zo?
Deze melding zelf komt zo te zien niet van Firefox maar van Gmail, hier zie je dat ook terug:
Google Discussiegroepen
Bij degene die dit probleem had, heeft het geholpen om alle cache en cookies te verwijderen van de browser.
Misschien kun je dat eens proberen?

perloc

Bekend gezicht
Tja, wat tegenstrijdige berichten. Eerst maar eens
Black Tiger: nee, de Internet pagina, met soms meerde sites open (maar geen verbinding dus) staat in mijn Start Balk.
En dan staat de melding ERROR al in een van de pagina's. De startpagina gebruik ik weinig.
Mijn cookies worden (als het goed is) gelijk verwijderd als ik van Internet afhaak. Cache weet ik niet.
Als ik je advies opvolg en de cache groeit weer krijg ik weer hetzelfde "probleem" (wat het in weze niet is!).
toska: Schiet je er wat mee op als ik doe wat je zegt: browser dicht en opnieuw opstarten?
Trouwens, als ik de browser sluit is alles weg, niet? Dus ook geen error meldimng meer.
Cntl+(fn - bij mij) + F5 werkt niet.
perloc

@toska: Met ctrl-F5 vernieuw je alleen de huidige pagina. Dat je cache en geschiedenis kunt verwijderen via opties is mij goed bekend, dus ik vraag me af waarom je mij dat verteld, ik gaf immers de tip om dat eens te proberen. :)
Als je cookies verwijderd ben je inderdaad overal uitgelogd maar dat hoeft geen probleem te zijn, toch?

@perloc Als het met alle (of veel) pagina's te maken heeft dan kan het alleen de verbroken verbinding zijn. Heb je al eens met een andere browser geprobeerd, bijv. Google Chrome? Want ik kan me niet vergissen dat Firefox dan de enige is die deze melding geeft.
Als je de browser sluit is niet alles weg, in elk geval de cache sowieso niet, tenzij je dat zelf zo ingesteld hebt in de opties van Firefox.
Echter als het bij meerdere sites gebeurt zal dat vermoedelijk ook niet gaan helpen inderdaad.

Andere browser zelfde probleem?
Je kunt evt. een portable versie van Chrome installeren om mee te testen.

toska

Bekend gezicht
is toch normaal als je u vensters openlaat en je internet valt uit dat je eender welke melding krijgt en dat kan je sowieso niet vermijden of uitschakelen.Zoals ik al schreef browser toe en weer open dan is die melding weg tenminste als je internet hebt
nee perloc cookies verwijderen hoeft geen probleem te zijn, tenminste als je u wachtwoorden nog kent? of tenzij je ze laat opslaan dan blijven ze behouden, verder bedoel ik daar niets mee hoor.

Dat van die wachtwoorden is natuurlijk wel goed om dat voor de zekerheid te vermelden, dus da's altijd wel goed.

is toch normaal als je u vensters openlaat en je internet valt uit dat je eender welke melding krijgt
Nou, dat is waar ik toch aan twijfel momenteel.
Even technisch bekeken. Als ik nu mijn kabel van internet er uit trek heb ik ook geen internet meer. Maar als de pagina al open staat hoeft hij ook niet opnieuw te laden op het moment dat je hem weer bekijkt. Er komt dus geen nieuwe request dus ook geen verbinding met internet nodig.

Je zou dan alleen een nieuwe melding moeten krijgen op het moment dat de pagina iets moet gaan laden, bijv. omdat je ergens op klikt, of een pagina bezoekt die zichzelf automatisch om de zoveel tijd ververst om welke reden dan ook (bijv. een script op de pagina die dat doet zoals advertenties).
Want op die momenten hoeft pas weer contact gezocht te worden met de website. Indien dat niet nodig is zou men dus volgens mij ook geen foutmelding hoeven verwachten.
Vandaar dat ik er nog over na aan het denken ben of er ook nog een andere oorzaak kan zijn.

V.w.b. het feit dat men meldingen over verbindingsproblemen niet uitschakelen kan, dat klopt als een bus, dat zijn normale systeemmeldingen.

Bovenaan Onderaan