Voordeel lid zijn van Windows Insider program

Ja, wat is het voordeel? makkelijker een W 11 ISO downloaden of überhaupt via UUPdump Windows 11 downloaden? Wie heeft er positieve ervaringen met dat insider-gedoe?
Wel kan ik melden dat ik een Rufus-stickie gemaakt heb waarmee ik op 2 pc's (werk-desktop en een Lenovo laptop) Windows 11 op een aparte SSD heb staan. Dat ging (meen ik achteraf) door appraiserres.dll van W11 te ruilen met die van W 10. Of deze W11 installaties dan na de officiele upgrade medio oktober nog actueel blijven?

Laatst bewerkt:

Pearl

Junior Lid
Lid geworden
2 sep 2021
Indien je nieuwsgierig bent naar de laatste uitgaven van W10 en 11 dien je zo'n account te hebben, heb je dat niet dan heeft het geen meerwaarde.
Ben het al lang en vind het wel makkelijk en het eet geen brood.
door appraiserres.dll van W11 te ruilen met die van W 10

Met de install.wim erbij op een NTFS geformatteerde USB stick, dus alleen appraiserres.dll kopiëren is voldoende?
Via een USB installatie met W11 had ik 2 bestanden naar de W10 installatiestick gekopiërd.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Dank je voor de info. Wèlke 2 bestanden had je dan gekopiëerd, en waren die van W10 --> W11 of - zoals je schrijft van W 11 --> W10?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Nogmaals de gegevens van mijn Windows 11:

Editie Windows 11 Pro
Versie 21H2
Installatiedatum ‎27-‎8-‎2021
Build van besturingssysteem 22000.184
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22000.184.0

Mogelijk dat er op gegeven moment de melding komt dat de melding komt, dat je terug moet naar Windows 10,
omdat Windows 11 niet kan draaien op hardware die niet aan de eisen voldoet.

Pearl

Junior Lid
Lid geworden
2 sep 2021
Dank je voor de info. Wèlke 2 bestanden had je dan gekopiëerd, en waren die van W10 --> W11 of - zoals je schrijft van W 11 --> W10?
Hier doen ze het weer anders.
Met degene die jij noemde waar ze het hier niet over hebben, vermoedelijk die gui dat de boel niet is geschikt.
Dus appraiserres.dll en install.wim, stick dient wel NTFS geformatteerd te zijn anders past die install.wim er niet op en van de W11.iso/stick naar de W10.iso/stick.

Laatst bewerkt:

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
@Pearl: je eerste regel:
" Met degene die jij noemde waar ze het hier niet over hebben, vermoedelijk die gui dat de boel niet is geschikt."
begrijp ik niet helemaal, mogelijk door een tikfoutje? Wie zijn "degene"?
@Abraham54: Ik wacht maar gewoon af of die W11 die nu werken op 2 pc's te zijner tijd blijven werken.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Ik verwacht tegen einde van de maand of een paar dagen later, dat ik de melding krijg,
dat mijn computer niet geschikt is, samenvallend met de officiële introductie van Windows 11.

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Ik draai Windows 10, en heb de 11 op een tweede ssd voor deze pc en voor een Lenovo laptop staan. Start er af en toe mee op, en kijk of er updates etc. zijn. Beide computers zijn een jaar of 5 oud. Verder wacht ik af zoals A54 schrijft.

Bovenaan Onderaan