Vraag vraag over One Drive

Najsnarf

Vaak hier
Om uit te proberen - en wellicht ooit nog eens echt nodig - heb ik OneDrive op mijn werk-pc, vakantie-laptop en reserve-pc geïnstalleerd.
Op de "vakantie-laptop"staat keurig alles wat op de werk-pc staat (onlangs buitenshuis er op gezet), maar op de "reserve-pc" lukt mij dat nu thuis niet , hoewel OneDrive met inlog- + wachtwoord wel aanwezig is.
Merkwaardig is wel dat er een catalogus van Lightroom op staat, dus "ergens" werkt het wel. Maar is natuurlijk handig als alles gelijk is. Ook ziet Avast op die werk-pc alle pc's in huis (laptop onbedraad, de rest bedraad).

Abraham54

Admin
Ondersteuning
OneDrive is ook online beschikbaar.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Kijk eens of er niet ergens een foutje zit in het synchronisatieschema. Welke mappen worden er wel, en welke mappen worden er niet meegenomen?

Najsnarf

Vaak hier
Ben net terug van een aantal dagen logeren in het ziekenhuis. Wel voor iets dat een aantal weken kan duren maar over hoort te gaan.
One Drive is even geen prioriteit op dit moment, en ik kom er stellig later op terug.
najsnarf

ArtstudioG

Gevestigd lid
Eerst al veel beterschap. Zoals Abe al zei kan je OneDrive overal online raadplegen en gebruiken. Als je OneDrive op je pc installeert, ga je de keuze krijgen tussen synchronisatie (alles wat online staat komt ook op je pc, fysiek) of download on-demand (je ziet alles klaar staan op je pc maar gaat pas downloaden wanneer je dat zelf wil). Die laatste wordt meestal gebruikt wanneer je een (te) kleine HDD of SSD hebt en op tablet/smartphone.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Veel beterschap. We zien het vervolg wel verschijnen op het moment dat je bent opgeknapt.

Najsnarf

Vaak hier
Hier ben ik weer; een week later. Nog geen 100% maar ik doe mijn best. Inmiddels had ik een "geintje" dat ik mijn pc niet meer kon opstarten. Waarschijnlijk hetzelfde herpes-virus dat ik onder de leden heb (duurt nog een paar weken...) en naar een pc-boer gebracht. Mèt een exactie kloon/kopie van enkele weken terug.Dat hadden ze nog nooit eerder mee gemaakt, maar vonden het voor een oude man wel heel attent en uiteindelijk (hoe weet ik niet) pc kwiek genezen. Thuis gekomen bleek de (enige) ingebouwde HD (nog zo'n oude, maar daar staat wel ALLES op) leeg was. Dus HD los weer terug en daar nog niks van gehoord. Gelukkig had ik van die HD nog drie (twee continu verbonden; één af en toe) kopieën, want ik ben door veel ellende iets wijzer geworden.
Om inmiddels op de hoofvraag terug te komen over "OneDrive" dat loopt nu als een zonnetje. Ga daar als je dit verhaal hierboven leest steeds meer in opslaan. Desnoods tegen betaling.

Bovenaan Onderaan