• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Vraag vraag over Word 2016

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
34
Punten
48
Hoewel ik het hooguit gebruik om een bladzijde wat groter te maken gebruik ik die balk weinig (meestal met Ctrl en muisrol) :

maar bij een vriend zie ik die 3 knoppen niet in zijn Word 2016. Hoe kan ik die bij hem tevoorschijn krijgen?
Die knoppen zijn voor afdrukweergave, web layout en leesmodus. Dat kan in een enkel geval handig zijn.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
61
Rechtermuisknop op die schuifregelaar en dan "snelkoppelingen weergeven" (of de engelse variant).

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
34
Punten
48
wat ik mij herinner is dat die schuifregelaar (+ wat bij mij een blauwe balk is) bij hem niet te zien is. Ik bekijk het verder (bij hem).

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
61
Procedure blijft hetzelfde, ook al staat daar zelfs niks.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
34
Punten
48
mooi, ik ga zo snel mogelijk kijken. Heel veel dank.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
34
Punten
48
Hij heeft ook geen schuifje. R-klik op de onderkant van Word 2010 bij hem geeft ook geen menuutje of dat werkbalkje terug. Ik heb voor proef zelf Office 2010 tijdelijk op een reserve-disk geïnstalleerd en daar zie ik 'm wel.( nu niet meer werkend. Als ik mij goed herinner zijn er in het lint van Word 2010 ook knoppen voor leesmodus en web lay-out. Het lastige is om bij een zoekopdracht in Google de goede term te vinden voor dat kleine balkje onderaan: alles wijst op "lint"of op "werkbalk" al dan niet verdwenen. Enfin, vriend zit er minder mee omhoog kennelijk dan ikzelf.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
130
Punten
63
Leeftijd
59
Misschien iets in de aard van zoom slider gebruiken. Zoekterm met combinatie van zoom en schuifje toont ook al meer. Met deze zoekterm lijken er meerdere artikeltjes op internet te staan.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
34
Punten
48
ja, maar gaat dan meestal om het toepassen van die reeds aanwezige zoomslider. Ik blijf zoeken af en toe in mijn Word 2010 (hoe te laten verdwijnen en op te roepen).

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
208
Punten
43
Onderaan je word document in de statusbalk (waar in mijn voorbeeld staat 0 woorden) met de rechtermuisknop klikken roept in mijn office 2019 het menu statusbalk aanpassen menu op.
Nu zie je wat je allemaal kunt aanpassen. O.a. de zoomschuifregelaar aan en uit zetten. Geen idee of dat in office 2010 ook zo is.
1570562127587.png

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
34
Punten
48
Ja, dat menuutje had ik ook gevonden. Zal de SSD met Office 2010 nog eens starten en kijken. Alvast dank. Leuk atavar heb je.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Reaction score
34
Punten
48
Bij mijn ssd met Office 2010 werkt het wel; ik kan proberen bij vriend die Office 2010 opnieuw te installeren. Wie weet. En och, het lijkt inmiddels voor mij bijna belangrijker te zijn dan voor hem.

Bovenaan Onderaan