Vraagje over hdmi switch, splitter?

Dotchiejack

Office Goeroe
De situatie, ik heb twee laptops waarvan een verbonden met een extern scherm, tot daar geen probleem, maar ik zoek een oplossing om de tweede laptop ook te verbinden met het externe scherm via een schakelaar.
Situatie die gewenst is, met 2 hdmi kabels vanuit de 2 laptops die naar een soort schakelaar lopen en vandaar één kabel naar het externe scherm.
Werk ik een tijd op laptop 1 extern scherm schakelaar naar laptop 1 ,wil ik een tijd werken op laptop 2 schakelaar naar laptop 2.
De hdm kabel uittrekken en in de andere laptop pluggen werkt maar ik zoek een betere oplossing.
Iemand een idee?

Ik heb daar vroeger een KVM switch voor gebruikt.
Dat waren wel 2 desktops maar maakt niet uit.
Alle randapparaten (keyboard, muis en de videouitgangen) waren via de kvm switch verbonden met het scherm en met een schakelaar.

@ Roxmarie, dank voor je meedenken.
Ik heb 2 toetsenborden voor de twee laptops, werken zonder problemen, daar wil ik ook niets aan veranderen, het ene toetsenbord is Belgisch Vlaams en het andere toetsenbord in Frans Azerty.
(jullie Nederlanders hebben dat probleem niet, misschien in het Fries;) )
Ik heb alleen behoefte aan een switch tussen de twee laptops met één scherm, ik heb twee muizen, twee toetsenborden die het perfect doen, ik zoek alleen een soort schakelaar, als ik een uur werk op de ene laptop dat ik dan daar het externe scherm kan gebruiken, wil ik het volgend uur op de tweede laptop werken dat ik dan met een of andere hdmi schakelaar dit scherm kan gebruiken op de andere laptop.

Hoi boertje, de ronde knop bovenaan het plaatje, is dat de knop om om te zetten van laptop 1 naar laptop 2?
Het is niet de bedoeling dat ik ergens iets omzet van scherm 1 naar scherm 2

Heeft die monitor geen twee ingangen die je kan gebruiken?

Welk model monitor is het precies?

Hoi Roxmarie,
Lijkt mij de juiste oplossing, wij hebben een amazon account, zou geen probleem mogen zijn., ik hou jullie op de hoogte.

@ Engima,
Verdomme, die heeft idd 2 hdm plugs, is een dell scherm dat ik ongeveer 4 jaar geleden in een tweedehands winkel heb heb gekocht voor €25.
Suggesties zijn welkom.

Dan is het simpel, een tweede hdmi kabel voor de andere laptop en je bent klaar.

Switchen doe je dan, afhankelijk van de monitor, met een knopje of via het menu.

Beste Engima,
Moet ik nog uitzoeken, maar ik denk als ik op menu druk en dan input source druk zou ik moeten kunnen kiezen tussen de twee laptops, klopt dit?

Ja.

Je kan even het model googlen voor de handleiding, maar als je in het menu kan vinden dan is dat de aangewezen manier.

En je hebt een redelijke kans dat het zelfs automatisch gaat als maar een van de laptops aan staat. Dan herkent hij dat er maar een signaal is en springt hij over.

Terug
Bovenaan Onderaan