Vraag Vragen over Panasonic DMR-EH53 (nieuw voor mij)

Dat je op de dvd-recorder van de TV niets meer kunt toevoegen vind ik niet zo heel vreemd. De (standaard) software van een DVD-recorder is bij lange na niet zo uitgebreid / geavanceerd als die van Nero. Kon je dat voorheen wel met de dvd-recorder? Ik las eerder in dit topic dat een of meerdere personen de handleiding van je recorder aan het lezen waren. Als daar wat uit zou komen (dat de software van de dvd-recorder zodanig geavanceerd is / kan werken dat je er DVD-RW'tjes mee kan branden én deze kunt aanvullen) dan gaan we dat wel lezen.
Ja hoor. Ik heb dat al heel vaak gedaan. Ik neem dan bv. een reportage van Egypte op en zet daar later nog andere reportages van Egypte bij... Of bv. een dvd met Franse films of eentje van een bepaalde regisseur. Dan voeg ik daar op verschillende tijdstippen nog opnames bij...

Tja, dan zijn er imho nog maar 2 opties : idd. zoals aangegeven heeft de recorder moeite met dit (merk / type) schijfje, of de recorder is gewoon kaduuk.

Hinkiepinkie, ik lees je wel weer hier, of op onze gemeenschappelijke webstek. Maar als er iets nog niet duidelijk is, of er gaat weer iets mis: ga de strijd weer aan en kom ook naar Piep, want daar hoor je nu bij! Geniet van je dvd's.
Het eigenlijke probleem is nog niet opgelost, hoor ? Ik heb gewoon op mijn laptop een dvd kunnen branden. Da's alles... Maar aan de situatie met de dvd-recorder van de tv is er nog niets gewijzigd. Hij kan geen dvd's meer lezen tenzij dvd met film aangekocht in de winkel. Misschien moet ik het maar gewoon opgeven en zoveel mogelijk van de opnames bekijken en dan het toestel terug op fabrieksinstellingen zetten en daar maar hopen dat het ineens terug naar behoren werkt ?

Tja, dan zijn er imho nog maar 2 opties : idd. zoals aangegeven heeft de recorder moeite met dit (merk / type) schijfje, of de recorder is gewoon kaduuk.
Ja, dat dacht ik dus ook.... Optie van het merk valt ook weg. Want al mijn oudere dvd's kan hij ook niet meer lezen. En dat zijn allemaal dvd+RW's van verschillende merken...

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Dat is een probleem dat niet met het lezen van een handleiding op te lossen is. Want je gebruikt het apparaat dus al lang en aan dat gebruik heb je vast niets veranderd.
En als hij jouw gewone dvd's nu ook al niet meer wil, tja...dan ligt het ook niet aan het soort schijfje.

V

Verwijderd forumlid 74

Guest
Jouw zelf aangekochte DVD schijfjes welke kleur hebben die ?De onderkant dus . Zilverkleurig of zien ze er meer blauwachtig uit . Ik vind het nogal vreemd dat aangekochte DVD's met een film wel nog gelezen worden . DVD-RW's die blijven wel niet eeuwig meegaan en na een (het juiste aantal weet ik niet) wissen , worden ze ook onbruikbaar) .

Ik heb dat nogal ondervonden en ook al gelezen. Als je zo'n spindel met dvd's koopt dat er al eens eentje tussen zit dat niet werkt...
Waar koop je die ? Zelf heb ik al ervaren als ik er goedkope koop bij het kruidvat of blokker , na een paar maal wissen ze ook niet meer gelezen worden .

Laatst bewerkt door een moderator:
Jouw zelf aangekochte DVD schijfjes welke kleur hebben die ?De onderkant dus . Zilverkleurig of zien ze er meer blauwachtig uit . Ik vind het nogal vreemd dat aangekochte DVD's met een film wel nog gelezen worden . DVD-RW's die blijven wel niet eeuwig meegaan en na een (het juiste aantal weet ik niet) wissen , worden ze ook onbruikbaar) .

Waar koop je die ? Zelf heb ik al ervaren als ik er goedkope koop bij het kruidvat of blokker , na een paar maal wissen ze ook niet meer gelezen worden .
Bij Mediamarkt, merk Sony. Al mijn dvd's zijn zilverkleurig. Ze zijn nog nieuw...

Dat is een probleem dat niet met het lezen van een handleiding op te lossen is. Want je gebruikt het apparaat dus al lang en aan dat gebruik heb je vast niets veranderd.
En als hij jouw gewone dvd's nu ook al niet meer wil, tja...dan ligt het ook niet aan het soort schijfje.
Tja, dat dacht ik dus ook. Daarom had ik het al lang opgegeven voor ik hier terecht kwam, want heb echt ook al veel gelezen en opzoekwerk gedaan. Volgens mij is het gewoon slijtage of defect. Die toestellen gaan toch niet eeuwig mee... Toch bedankt voor al de moeite.

Leuk bevonden: Kate
Tja, dat dacht ik dus ook. Daarom had ik het al lang opgegeven voor ik hier terecht kwam, want heb echt ook al veel gelezen en opzoekwerk gedaan. Volgens mij is het gewoon slijtage of defect. Die toestellen gaan toch niet eeuwig mee... Toch bedankt voor al de moeite.
Ik blijf het alleen raar vinden dat die optiemenu voor dvd op grijs staat en dat ik daar dus niets kan wijzigen...

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hoi Hinkiepinkie, haal de videorecorder een dag compleet van de stroom - misschien helpt dat.

Oké, dat zal ik dan eens proberen. Ik heb hem al eens van de stroom gehaald, maar niet voor een volledige dag. Dan moet ik hem wel volledig terug programmeren...

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Hoi Hinkiepinkie, jouw recorder is dus in zoete rust geweest en ik ben benieuwd of hij daar van opgeknapt is. En ik ben net weer aan je handleiding van dat apparaat begonnen.
Je zegt dat het optiemenu voor dvd op grijs blijft staan. Als ik nu aan ons eigen vorige apparaat denk, dan herinner ik me dat ik via de afstandsbediening allerlei mooie dingen op mijn tv toverde en daar hoorde ook het optiemenu bij. Zie ik het goed, dat dat grijze menu op je tv te zien is? Of heb jij een recorder waar alles op het display komt.

En nu moet je niet lachen, maar wij zijn hier in huis a-technisch en dus kwamen wij er vaak na een uur achter dat de batterijen in de afstandsbediening verwisseld moesten worden. Zou dat bij jou ook kunnen?
Want die afstandsbediening laat dus iets halfbakkens op de tv zien: je ziet het menu, maar grijs.
Ook hebben wij gehad, dat iets niet werkte, maar dat kwam omdat we de pauzeknop nog ingeschakeld hadden!

Ik bedenk eerst maar allemaal onnozele dingen, want de einduitslag is anders dat je je recorder bij het grofvuil kunt zetten.
Tenzij in jouw dorp/stad ook zo'n handig repareer-café is, waar vrijwilligers zich op alle apparaten storten die jij meebrengt, en dan alles gratis repareren terwijl jij toe kijkt en koffie drinkt. En dat geldt voor stofzuigers, mixers maar ook voor recorders.

Hoi Hinkiepinkie, jouw recorder is dus in zoete rust geweest en ik ben benieuwd of hij daar van opgeknapt is. En ik ben net weer aan je handleiding van dat apparaat begonnen.
Je zegt dat het optiemenu voor dvd op grijs blijft staan. Als ik nu aan ons eigen vorige apparaat denk, dan herinner ik me dat ik via de afstandsbediening allerlei mooie dingen op mijn tv toverde en daar hoorde ook het optiemenu bij. Zie ik het goed, dat dat grijze menu op je tv te zien is? Of heb jij een recorder waar alles op het display komt.

En nu moet je niet lachen, maar wij zijn hier in huis a-technisch en dus kwamen wij er vaak na een uur achter dat de batterijen in de afstandsbediening verwisseld moesten worden. Zou dat bij jou ook kunnen?
Want die afstandsbediening laat dus iets halfbakkens op de tv zien: je ziet het menu, maar grijs.
Ook hebben wij gehad, dat iets niet werkte, maar dat kwam omdat we de pauzeknop nog ingeschakeld hadden!

Ik bedenk eerst maar allemaal onnozele dingen, want de einduitslag is anders dat je je recorder bij het grofvuil kunt zetten.
Tenzij in jouw dorp/stad ook zo'n handig repareer-café is, waar vrijwilligers zich op alle apparaten storten die jij meebrengt, en dan alles gratis repareren terwijl jij toe kijkt en koffie drinkt. En dat geldt voor stofzuigers, mixers maar ook voor recorders.
Mijn dvd recorder is nog lang niet op rust. Ik daarentegen wel vanaf 1 mei (net vandaag beslist, dus het is nog een primeur). Ik ben zoveel mogelijk van de opnames aan het bekijken voor hij ook met pensioen gaat... De menu's krijg ik op het scherm van de tv te zien en in heel beperkte mate op de display. Batterij van de afstandsbediening wordt regelmatig vervangen want ze wordt dagelijks gebruikt. Ik neem dus dagelijks nog zaken op en bekijk ze ook, want anders geraakt mijn HDD vol. Dus zo'n zaken als pauzeknop nog ingedrukt lijkt mij dan niet het geval. Een repareercafé had ik al aan gedacht maar ik vrees dat ik dan al mijn opnames zal kwijt zijn. Dus dan kan ik hem mss. even goed op fabrieksinstellingen zetten... Misschien dat ik toch nog een poging ga doen om via het adresje van Swake een ander merk dvd te gebruiken. Ik denk niet echt dat dit voor een oplossing gaat zorgen, aangezien dat dvd's die vroeger werkten nu ook niet meer herkend worden. Volgens mij zou de beste oplossing zijn ergens tweedehands een recorder te vinden, zodat ik de inhoud kan overnemen voor mijn toestel de geest geeft... Spijtig dat ik geen back-up kan nemen van de HD. Ik zal ook eerstdaags eens het toestel een nacht uit het stopcontact trekken.

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Tja, ik ben even uitgedacht. Maar dat grijs zit me wel dwars, hoor. Want dat betekent dat hij ergens wel weet wat hij moet doen, maar dat maar gedeeltelijk doet. En in de gebruiksaanwijzing werden allerlei problemen besproken, maar dit natuurlijk niet!

Heel verstandig besluit genomen vandaag! Want er wordt van ons verwacht dat we langer doorwerken, maar dat wordt beslist om wille van de centen en niet omdat we plotseling zo veel meer aan kunnen.
Ik verkeerde in de gelukkige omstandigheden dat ik, toen ik 60 was en 10 jaar werkte bij de gemeente, met FPU kon gaan tot mijn 65e. En daar had ik wel oren naar en nu ben ik dus al 18 jaar een vrij mens: heerlijk!
Ga er maar van genieten, hoor!

Tja, ik ben even uitgedacht. Maar dat grijs zit me wel dwars, hoor. Want dat betekent dat hij ergens wel weet wat hij moet doen, maar dat maar gedeeltelijk doet. En in de gebruiksaanwijzing werden allerlei problemen besproken, maar dit natuurlijk niet!

Heel verstandig besluit genomen vandaag! Want er wordt van ons verwacht dat we langer doorwerken, maar dat wordt beslist om wille van de centen en niet omdat we plotseling zo veel meer aan kunnen.
Ik verkeerde in de gelukkige omstandigheden dat ik, toen ik 60 was en 10 jaar werkte bij de gemeente, met FPU kon gaan tot mijn 65e. En daar had ik wel oren naar en nu ben ik dus al 18 jaar een vrij mens: heerlijk!
Ga er maar van genieten, hoor!
Geniet ervan ! Ga ik ook doen... Er gaan alleen maar zaken in ons nadeel veranderen... Het is en blijft een gok. Tot mijn 65e werken kan een hoger pensioen opleveren maar dan hebben ze ook 2.5 jaar om nog vanalles af te pakken...

Leuk bevonden: Kate
Ik ben nu op zoek naar een 2dehands-exemplaar om de opnames over te zetten. Ik zag een aanbieding met usb-aansluiting. Volgens mij heeft de mijne dat niet. Bestaan er dan kabeltjes om beide te verbinden ?

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Dat is lastig.
Misschien dat een kennis met gevoel voor techniek jou beter kan helpen.

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Hinkiepinkie, als je googelt op ' kabels', dan is er een site die elke kabel en kabeltje heeft wat je bedenkt. Ik heb daar een kabeltje voor mijn telefoon gekocht.
En omdat ik door het kabelbomenbos de kabels niet meer zag, heb ik gebeld en ik werd erg aardig geholpen.
Wel even alle vragen die je hebt, goed uitleggen.
Succes!

Bovenaan Onderaan