Vreemd gedrag van WinXP

Discussie in 'Windows XP' gestart door perloc, 9 okt 2017.

1. perloc

perloc Junior lid

Sinds gisteravond heb ik een probleem met WinXP.
    Als ik een tekstfile open en ik prik (l_mouse) ergens middenin, dan wordt de hele tekst tot aan dat aangeprikte punt geselecteerd. Dat doet ie in Notepad++ en ik neem aan ook in andere teskstverwerkers, want.....
    Als ik in de desktop ergens middenin een icon aanklik worden alle horizontale icons tot aan de aangeklkte geseleteerd en als ik op return worden al die programma's gestart!!! How about that!!

Hoe repareer ik dat?
    Ik heb het al eens eerder gezien maar ik weet niet hoe het behandeling tot genezing is geweest. Ik geloof dat het vanzelf is overgegaan.
    Er is onmogelijk mee te werken.
    Wie??
    MVG perloc

2. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Vertel nu eerst het volgende:

a)Is deze computer met het internet verbonden?
    b) Welke antivirussoftware draait erin?
    c) Welke scans met antivirus en spywarescanners heb jij al gedaan?

3. perloc

perloc Junior lid

Dag Abraham54!
    Sorry voor de overlast maar het probleem is opgelost.
    Omdat ik in eerste instantie er niet aan heb gedacht dat ik konstant de hybernate mode gebruik heb ik de laptop pas ge-reboot nadat ik het item had verzonden. Daarmee is de fout opgelost.
    Sorry for that.
    Maar wel een vreemde fout niet?
    Heb ook even aan een virus gedacht.
    MVG perloc

4. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Doe dan een scan met MBAM.

Want XP is nu eenmaal antiek en kent ook niet de beveiligingslagen die met Windows Vista zijn geïntroduceerd.

5. perloc

perloc Junior lid

Getracht Mbam te downloaden, maar om een of andere reden ging dat niet. Denk de Internet verbinding.
    De andere dag wilde de laptop (WinXP) helemaal niet meer opstarten: wéér een probleem met de video chip.
    Soms strepen in het beeld, soms helemaal geen beeld, enfin, na een half uur proberen heb ik die laptop aan de kant gezet.
    Die heeft een goede rust verdiend want was ongeveer 10 jaar oud en heeft altijd perfect gewerkt, óók de HD!!
    Het is de meest complete laptop die ik ooit heb gezien: allles kon je aansluiten. Maar helaas, die gaat letterlijk, dus ook met batterij, de vuilnisbak in. Gescheiden afval kennen ze hier nog (lang) niet.

Maar wel wéér de video!! Als ik dat zo terugdenk zijn al mijn laptops wegens een video (chip) probleem afgeschreven, behalve de 2 die gejat zijn. Is dat ook jullie ervaring? Wat is er aan de hand met die videochips? Ongelukkig zit die bij de Intel processors ingebakken!! Dus processor ook weg!
    perloc

6. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Je had een en ander met Live Linux kunnen testen.
    Had dan alles wel goed gefunctioneerd - dan kann je eerder stellen dat mogelijk de chipsetdriver corrupt was......

7. perloc

perloc Junior lid

Ik heb een tijd geleden al eens eerder met hetzelfde probleem te kanpen gehad.
    Daarover had ik hier ook een item gestart. Na een en andere te hebben geprobeerd is het vanzelf over gegaan, tot op een paar dagen geleden. Het is beter dat ik de laptop maar afschrijf , in casu, al heb afgeschreven. Als zoiets eenmaal begint dan is het eind zoek.
    Dank voor antwoord.
    perloc