Vraag Vreemde melding(en) in MS-Outlook

Abraham54

Beheerder
Medewerker
Ik gebruik geen Kaspersky Free meer (ondanks whitelisten werd de door mij aangepaste hostfile telkens verwijderd).
McAfee WebAdvisor is de beveiliging in Firefox en dat Trojanerboard.de geeft bij mij geen enkel probleem.
Die website bestaat al zo lang - echter vermoed ik dat Kaspersky mogelijk alarm slaat omdat het op die website om een heel oude vBulletin versie gaat (vermoedelijk een 3.8 nog wat versie).

Veng

Junior lid
Ik heb de mijne ook uitgebreid aangepast. Ook Unchecky zet er af en toe wat in maar bij mij geen probleem. Mogelijk ligt het dan bij jouw wijzigingen.

Abraham54

Beheerder
Medewerker
Vermoedelijk dat Kaspesky bij mij over de vele IP-adressen valt die in mijn hostfile staan om sneller te kunnen internetten (hoeft dan niet via de DNS-server!).

Veng

Junior lid
Zou wel eens kunnen ja.
Bij mij openen de fora ten minste maar traag.
Tweaker is sinds 2 maanden helemaal lastig. Die moet ik bewust dubbel klikken anders opent hij niet.

Abraham54

Beheerder
Medewerker
Op mijn werk gaat het openen niet zo snel als bij thuis, maar dat heeft te maken volgens mij met de virtuele internetverbinding via een partner van Routit.

Wel heb ik de speciaal daarvoor de DNS van de WLAN verbinding naar die van Google omgezet (IPv4 en -6), dat zorgde al voor een merkbaar verschil.

Abraham54

Beheerder
Medewerker
Thuis gebruik ik ook de DNS van Ziggo!

Maar als ik op mijn werk een snelheidstest doe, dan gaat Ookla meestal naar een server in Amsterdam of Hoofddorp.

HansGU

Gevestigd lid
Ok Veng en abbs, heel veel dank voor de info. Er is een ding wat ik niet helemaal begrijp: Hoe kan ik die specifieke file die abbs noemde (vb etc.) verwijderen? Geen idee hoe ik dat moet doen? Mogen we de melding van Kaspersky een valse positive nemen? Blij dat ik het modem niet behoef te resetten!

Overigens heb ik Onedrive weer met succes geïnstalleerd, dit nog even ter info.

Laatst bewerkt:

Veng

Junior lid
"Mogen we de melding van Kaspersky een false positive nemen?"
Dat hang m.i. van de definitie af. Kaspersky geeft een waarschuwingsignaal af en zegt eigenlijk dat je zelf moet beslissen of je het risico wilt nemen de site te bezoeken. Er is immers wel degelijk iets aan de hand met het certificaat. Dat kan onschuldig zijn en het kan gevaarlijk zijn. Dat zoeken ze verder niet uit. Dat is aan de gebruiker. Een soort oranje licht dus. Nog geen rood.

HansGU

Gevestigd lid
Tsjong... Hoe kan een leek dat nou weten? Zou een ander antivirus programma dan de oplossing zijn? Komen de meldingen niet meer dan lijkt e.a. in orde, komen ze terug dan is er kennelijk iets mis. Zou dat een redelijke oplossing kunnen zijn?

Veng

Junior lid
"Tsjong... Hoe kan een leek dat nou weten?"
Niet dus. Daarom klik ik nogal gemakkelijk op "verbinding verbreken"

En ja hoor, wederom een melding (pop-up) van Kaspersky. Ik heb Firefox al geruime tijd geopend staan en er kwam een pop-up waarin Kaspersky mij ,iet kiezen om cedia.org al dan niet toe te laten... NEE dus.

Vreemd... Er zijn een paar dagen verstreken zonder melding maar nu is er ineens weer eentje. Onbegrijpelijk.
Ik was via Google search ook als naar de site gegaan maar niets bijzonders.