• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Nieuws Waarom heeft Microsoft Windows 10 zoveel bugs?

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.991
Punten
113
Leeftijd
65
Waarom heeft Microsoft Windows 10 zoveel bugs?
Ex-werknemer vertelt u waarom!

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
114
Punten
43
Bedankt voor het plaatsen van het linkje. Ik heb het niet bekeken. Reden? Mijn eigen computer en die van een stuk of 10 tot 15 familieleden / contacten die ik onderhoud, 'draaien' onder Windows 10 en hebben eigenlijk nooit problemen..

Misschien komt het omdat ik er bij hen constant op hamer geen leuke / nuttige / interessante software van het internet te downloaden en te installeren én om met de vingertjes van de instellingen van Windows af te blijven.

Zonder namen te noemen durf ik wel te stellen dat er 2 handjesvol users op dit forum en nog een ander 'gelieerd' forum aanwezig zijn die om de week / twee weken wel een nieuw probleem hebben. Waarom? Lees mijn bericht nog eens door, het (vermoedelijke) antwoord staat in de 2e alinea.

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.991
Punten
113
Leeftijd
65
Heb jij nog wel vrije tijd over, want dat supervisoren kost mijn inziens behoorlijk wat tijd.

De computers die ik heb ingericht in de loop der tijd en dat zijn er veel meer dan vijftien, laat ik verder over aan de betreffende gebruikers.
Ik vind dat gebruikers een eigen verantwoording moeten houden en ze kunnen altijd op mij terugvallen.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
114
Punten
43
Da's nu net de grap, juist omdat ik die familieleden en overigen vooraf heb voorgehouden dat ik best wel Windows XP / ME / '98 / 2000 / 2007 / Win10 voor ze wil installeren (+ hun persoonlijke programma's) MAAR dat ik geen tijd heb om elke week een rondje langs hen te maken, en dat ze dus met de vingertjes van instellingen af moeten blijven etc. etc. (zie bericht 2).

Daarnaast heb ik van elke door mij geïnstalleerde machine na de volledig installatie een mirror gemaakt (op mijn externe hdd's) en in het geval er iemand toch heeft zitten 'prutsen' met zijn machine zet ik zonder medelijden die mirror terug. De mirror terugzetten kost mij een half tot een heel uurtje, een probleem opsporen en tackelen soms vele uren dus dáár ben ik mee gestopt.

"Piepen" over hun dan verdwenen foto's, muziek, brieven etc. etc. doet niemand. Waarom niet ? Zie mijn handtekening...……… dát wrijf ik hen dus elke keer weer in.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
114
Punten
43
In het verlengde van onze discussie misschien nog het volgende :

ik lees vrij regelmatig op computerforums dat bij bepaalde problemen geadviseerd wordt de bios instellingen terug te zetten naar 'optimaal'/ factorysettings. In het verleden regaeerde ik nog op dergelijke horroradviezen, tegenwoordig niet meer.

Mensen die een dergelijk advies geven weten écht niet waar ze het over hebben. Afhankelijk van het merk en type machine én het wel of niet hebben van een bepaalde RAID, is het terug instellen van standaard values het meest domme advies wat je iemand kan geven. De user / probleemhouder zal maar een Raidinstelling hebben gehad. Nou, nou, dan is 'ie dubbe gestikt en genaaid met het terugzetten naar standaard values in het bios want die standaardwaarden herbergen GEEN Raid. Gevolg? Computer nog doder / nog meer vreemde opstartmeldingen dan 'ie al gaf.

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.991
Punten
113
Leeftijd
65
Jouw verhaal over het bios deed mij er aan denken, om te kijken of er een bios update aanwezig is voor mijn Thikpad.
En inderdaad, de biosversie is nu van 236 naar 237 gegaan.

CHANGES IN THIS RELEASE
Version 2.37

[Important updates]
- Update includes a security fix.
- Security fix addresses LEN-27764 ThinkPad Embedded Controller Update
Vulnerability(CVE-2019-6171). Refer to Lenovo's Security Advisory page for
additional information.
(https://support.lenovo.com/us/en/solutions/len-27764)

[New functions or enhancements]
Nothing.

[Problem fixes]
Nothing.

Bovenaan Onderaan