Vraag wachtwoord wijzigen

Kate

PCS Senior
Waarom heb ik toch altijd van die vreemde vragen? Ze zijn waarschijnlijk heel simpel maar niet voor mij!

Nu heb ik vandaag iemand van Ziggo aan de telefoon om een afspraak te maken voor het aansluiten van mijn booster. Ik bedacht dat ik tegelijk aan die man kon vragen wat er nu met mijn wifi aan de hand was: het viel telkens weg en ik kon geen verbinding maken met bv. google.
Hij wist het niet maar hij zag dat ik op 2,4 kon kijken en op 5 G. Nou, prima, maar ik moest opeens voor allebei een nieuw wachtwoord bedenken. Als ik dat aan hem door gaf, zou hij het in allebei de mogelijkheden zetten en kon ik zo switchen.

Vreemd verhaal vond ik het en ik hou niet van wachtwoorden doorgeven. Heb ik dus niet gedaan.
Wat nu? Kan ik mijn wachtwoord van mijn modem/router zelf wijzigen, en hoe doe ik dat? En moet ik dat dan 2x doen, en dus 2x hetzelfde nieuwe wachtwoord invoeren?
En daarna schijn ik mijn laptop ook te moeten voorstellen aan de wifi. Nou, ik begrijp het niet allemaal en het zat goed, waarom dan al dit gedoe?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Je had het die monteur rustig kunnen laten doen - echter is één wachtwoord voor zowel 2,4 als ook 5 G voldoende.
Maar op zich vind ik het raar dat een en ander veranderd moet worden.

Kate

PCS Senior
Gisteren had ik een dame van Ziggo aan de lijn. Terwijl ze haar computer niet aan de praat kon krijgen, ging ze maar eens kijken wat ik voor een abonnement had. Ze zag dat ik dus op plaatsen wifi kreeg: 2,4 en 5G. Ze mompelde iets over dat goed zetten en daarna had ik 2 mogelijkheden om wifi te krijgen: 2,4 en als tweede een combinatie van 2,4 en 5 G.
Ik zag dat later en vanaf vanmorgen valt wifi steeds weg.

En toen ik weer een andere Ziggo-figuur aan de telefoon had, wilde hij bij allebei die wifi's hetzelfde wachtwoord zetten.
Ik heb een eindeloos wachtwoord en ik kon zo gauw niets anders bedenken. En wie geeft er nu zijn wachtwoord weg?

Vind je het een goed idee dat ik een mooi nieuw iets bedenk en dat dan bij allebei, dus bij 2,4 en bij 5G invul? Maar ik weet waarlijk niet waar ik dat moet veranderen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Een nieuw wachtwoord kan een oplossing zijn, maar hoeft niet.

Heb je nu ook die booster aan het werk?

Kate

PCS Senior
Nee, die booster wordt morgen aan de stopcontacten gehangen. De monteur komt gratis en dat is erg gemakkelijk. Want er stond bij dat hij niet weg zou gaan voordat het overal subliem wifi-de en dus hoop ik niet dat hij morgenavond blijft eten, want ik eet een kliekje.

Ik wil eigenlijk helemaal geen nieuw wachtwoord! Wat ik nu heb, is niet te kraken, zo onmogelijk is het. Maar de ziggo-persoon van vandaag zei dat hij een rood kruisje zag staan bij de combinatie van die 2,4 en 5G. En dat betekende volgens hem dat er nog iets gedaan moest worden en dat zou dan het wachtwoord moeten zijn. Kan dat mogelijk zijn? Maar waar zet ik dan hetzelfde wachtwoord als ik voor 2,4 heb?

Kate

PCS Senior
Ik heb me net voorgenomen om morgen aan de monteur die komt te vragen of hij hetzelfde wachtwoord als ik al heb, ook bij de 5G wil zetten. Ik heb er zelf geen zin in. Sorry dat ik jullie liet denken.

cuizeniër

R.I.P.
@Kate
Precies , dat is nu wat ik u had willen adviseren , m.i. heeft u deze 5G band nog niet eens gebruikt.
Ga er maar vanuit dat u morgen met hele blijde glimlach op het piepers forum zit.
Ben benieuwd.
Salu cuizeniër

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Het zou kunnen zijn dat bepaalde firmware bepaalde tekens niet als wachtwoord accepteert en daardoor misschien dat rode kruisje zou komen.
Los dat lekker rustig op met de monteur morgen.

Verder is er een combinatie van 2.4 en 5GHz mogelijk. Met 5GHz is je wifi signaal sneller, maar heeft een minder goede reikwijdte dan 2.4 GHz.
Ik zou gewoon fijn die 5 GHz uitschakelen en de 2.4 GHz allen aan laten staan, want dat nu opeens je wifi verbinding steeds weg valt, lijkt mij veroorzaakt te worden door de klapperverbinding tussen het 2.4 en 5 GHz signaal.

Als je er toch niets op doet wat echt veel snelheid nodig heeft (gamen, downloaden) heb je die 5 GHz ook niet echt nodig.
Zolang die boosters maar hetzelfde SSID en wachtwoord hebben wat op het modem ingesteld staat is het prima.

Kate

PCS Senior
De booster is geinstalleerd. Beneden in het stopcontact boven het modem, boven in de slaapkamer. Beneden blijft het wachtwoord dat hoort bij de wifiverbinding (2,4Ghz) die we al hadden, boven hebben we dus een 2e wifiverbinding met een nieuw wachtwoord.( 2,4 en 5G). Zo te zien heb ik een prima signaal.

Het eerste dat de monteur deed was een nieuwe behuizing plaatsen bij de ingang van het signaal. Wat er zat noemde hij nog 'als nieuw', maar dat zit er dan ook sinds we vorig jaar geleden de Horizon namen! Ook toen moest er een nieuwe behuizing geplaatst worden. Voorschrift van Ziggo!

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Wel raar dat er bij een booster boven een nieuw wachtwoord gebruikt wordt. Dat wordt schakelen en met eenzelfde wachtwoord en ssid loopt het vloeiend over. Maar goed. Hopelijk gaat het nu een stuk beter!

Kate

PCS Senior
Nee, dat schakelen maakt niets uit. Want mijn laptop staat boven en komt nooit beneden. Want als dat ding in de huiskamer komt, dan zit ik er de hele dag achter!
Nu moet ik er tenminste nog voor naar boven!

Kate

PCS Senior
En als aanvulling op mijn vorige bericht: beneden gaat hij automatisch over op de andere verbinding!! Ik heb het even geprobeerd! Er hoeft dus niet geschakeld te worden. Beneden hebben we onze 'oude' 2,4 Ghz, boven is er een combinatie van 2,4 Ghz en 5G.

Laatst bewerkt:

Kate

PCS Senior
Hoi,
Nou nee! Ik hoef dus niet te schakelen, maar wel in mijn Citroën!
Deze Horizon ken ik trouwens niet en ik weet het merk dus ook niet. Maar van die kleur hou ik erg: goed zichtbaar!

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Dan is dat nieuwe wachtwoord waarschijnlijk voor de 5Ghz geweest neem ik aan.

Oh dat is wel een hele antieke auto, dat is een Simca Horizon. Inderdaad mooi kleurtje!

Dotchiejack

Gevestigd lid
Maar van die kleur hou ik erg: goed zichtbaar!
Wist je dat de meeste ongevallen gebeuren met rode wagens.

Kate

PCS Senior
De slachtoffers zijn zeker diegenen die naar die mooie rode auto keken! Ik heb jaren geleden, een rode Opel Kadet gehad: prachtig! Je voelde je er een filmster in. En dat was nog een sedan en dat vond ik toen zó mooi! Er hebben hier sinds 1965 heel wat andere kleur auto' s gestaan maar dát was de mooiste.
En de Horizon zorgt er voor dat ik programma's kan terug kijken!

Kate

PCS Senior
Dan is dat nieuwe wachtwoord waarschijnlijk voor de 5Ghz geweest neem ik aan.

Oh dat is wel een hele antieke auto, dat is een Simca Horizon. Inderdaad mooi kleurtje!
Ja, inderdaad, ik zie het als 2 wifi -punten. En boven zit het gecombineerde punt. Nou, ik vind het best. Ik hoef nergens over na te denken (luiheid!) En ik heb automatisch een heel goed signaal.
Nu moet ik nog uitvinden waarom ik 's morgens zo langzaam opstart ( mijn laptop bedoel ik!)terwijl het de rest van de dag snel gaat, ook na opnieuw starten. Komt wel op in mijn grijze cellen.

toska

Gewaardeerd
Bekend gezicht
dat komt waarschijnlijk dat er door het opstarten,ook wat programma,s tegerlijke tijd mee opstarten.Zoals bijvoorbeeld een antivirus sofware?
die programma,s kan je eventueel uitzetten waardoor je pc weer sneller opstart,

Bovenaan Onderaan