Wachtwoord

Rensk

Junior lid
Hallo medegebruikers,
Ik gebruik sinds enkele weken Mint op mijn nieuwe notebook, het ziet er allemaal
mooi uit, maar waar ik een vreselijk hekel aan heb is dat bij handelingen je wachtwoord (Authenticatie) in
moet tikken knettergek word ik er van. Als ik dat niet uit kan schakelen dan zeg ik dag Mint
en dan zet er Windows 10 pro op.
Dus graag een advies, en waar kan ik het in vinden om het uit te schakelen.

Gr. Rens

V

Verwijderd forumlid 175

Guest
Spijtig genoeg kun je dit niet uitschakelen .

Sjobyl

Junior lid
@Rensk: Ik ben zelf ook vrij nieuw in Linux (Mint) maar weet al wel dat deze specifieke taak van het wachtwoord essentieel is in Linux. Hier zijn ongetwijfeld veel mensen die je precies kunnen uitleggen waarom, lees anders eens dit draadje op het Linux Mint Forum, daar wordt er vrij diep en duidelijk op ingegaan.

Abraham54

Admin
Team lid
Het wachtwoord in Mint beschermt de Linux-root/kernel.
Dat is ook de reden waarom Linux veilig is - omdat eventueele malware geen installatierechten heeft (kent het wachtwoord niet).

Rensk

Junior lid
Dat is jammer, maar dan zeg ik tegen iedereen bedankt voor de antwoorden.
Maar ik zet er Windows wel op.

Gr. Rens

Anjo

Vaak hier
Ik heb mn wachtwoord terug gebracht tot 2 tekens
kreeg wel de melding kort WW , maar dat zal me worst wezen

En bij de installatie aangegeven dat Mint automagisch moet aanmelden

Anjo

Vaak hier
Trouwens win10 is bijna net zo lastig hoor, moet je eens trachten met een lokaal account aan de gang te gaan, gaat MS je allerlei stomme vragen stellen

Rensk

Junior lid
Elk besturingssteen heeft wel wat, maar dit vindt ik niet lekker mijn wachtwoord heeft vier tekens dus dat valt wel mee.
maar elke keer dat opgeven.

Rens

Rensk

Junior lid
Abe ik weet niet of je al met Mint werkt, ga maar eens diverse browsers installeren, software pakketten etc.