Wie heeft zijn E-bike al getuned?

E-bikes geven trap ondersteuning tot 25 km/uur.

E-bikes die opgevoerd zijn, kunnen tot maximaal 50 km/uur rijden met trapondersteuning, echter de accu zal veel minder kilometers geven.

In Nederland wordt hier nog niks aan gedaan en dat, terwijl het zondemeer gevaarlijk is om op een gewone E-bike zulke snelheden te halen.
De speedbikes zijn er op gebouwd en dienen verzekerd te zijn en een helm is verplicht.

In Duitsland geldt, dat het verboden is.
Is daar zo'n opgevoede E-bike betrokken bij een ongeluk, keert de verzekering niks uit, jij draait zelf voor de schade op en je fiets wordt in beslag genomen!

Natuurlijk mag jij jouw keuze desgewenst beschrijven.

vanschagen

PCS-lid
gemgemgemgem
Lid geworden
5 mrt 2017
Reactiescore
470
Punten
243
Leeftijd
77
ik heb al 7 jaar RIH e fietsen en ik rij elke dag een rondje van een half uur en ik rij ongeveer 22km/u maar is in de verkavleing waar je geen mens tegen komt en dat vind ik lekker,ik ga tegen woordig s'morgens vroeg dan is het rustig en weinig wind.

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
Je kan een ebike al laten opdrijven tot 40 km per uur zo klein ding dat ze in de motor bevestigen kost 85 euro,maar je moet iemand vinden die dat wilt doen?Dan is het ook wel geraadzaam om een zwaardere batterij te steken kost prijs ongeveer 500 a600 euro

theplayer

Medewerker
gemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
276
Punten
243
Je kan een ebike al laten opdrijven tot 40 km per uur zo klein ding dat ze in de motor bevestigen kost 85 euro,maar je moet iemand vinden die dat wilt doen?Dan is het ook wel geraadzaam om een zwaardere batterij te steken kost prijs ongeveer 500 a600 euro
Ik heb dat bij de aankoop van mijn e-bike 3 jaar geleden al gedaan. De fietsdealer (in België) heeft het verwerkt in de motor. Het ging om een brede draad die hij ergens tussen plaatste. Bovendien was de voorwaarde dat er geen garantie was en dat ik dit niemand mocht vertellen. Ik weet niet wat hij precies gedaan heeft, maar de fiets haalt absoluut geen 40 km per uur, hoor! Maar er hing wel een flink prijskaartje aan...

theplayer

Medewerker
gemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
276
Punten
243
Hallo Pinokio, Dank je voor dit artkel. Mijn Bosch motor staat niet tussen de voorbeelden in de Keuzehulp. Ik heb dus een mail gestuurd naar de Fiets-Unie met specificaties van de fiets en foto's.

Bovenaan Onderaan