Windows 10 Wifi problemen na update

Edwin

Junior lid
Lid geworden
11 jul 2019
Reaction score
23
Punten
8
Leeftijd
51
Website
sjedbb.com
Zijn er leden die een Surface pro 4 hebben met stabiliteits problemen met de 5ghz wifi connectie?

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
158
Punten
43
Geen surface pro 4 hier zelfs geen 5ghz. Maar ik heb wel gehoord dat het bereik van de 5 GHz band minder is qua bereik of afstand.
Ik had een mooi artikel gevonden, maar het plaatsen van een link via de telefoon werkt niet.

Dit is er een passage uit
Bereik

De 5 GHz band heeft een korter bereik vergeleken met de 2.4 GHz band omdat bij bandbreedte geldt, hoe hoger de frequentie, hoe korter het bereik. Met andere woorden, als u een lagere frequentie gebruikt zoals de 2.4 GHz band, zal de afstand die het kan dekken groter zijn dan dat van de 5 GHz band.

Toepassing

Het wordt aangeraden de 2.4 GHz band te selecteren als u computers gebruikt om internettoegang te krijgen voor browsen en e-mail. Deze toepassingen hebben niet veel bandbreedte nodig en functioneren goed op en grotere afstand.

De 5 GHz band heeft een breder draadloos spectrum beschikbaar vergeleken met de 2.4 GHz band, wat zorgt voor aanzienlijk betere prestaties. De 5 GHz band wordt daarom vaak gebruikt voor toepassingen die ononderbroken doorvoer nodig hebben. Dat is de reden waarom het wordt aanbevolen voor het streamen van media en het overzetten van muziek, foto's en video's binnen uw thuisnetwerk.

erikdenhouter

Bekend gezicht
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
47
Punten
28
Leeftijd
62
. . . ik heb wel gehoord dat het bereik van de 5 GHz band minder is qua bereik of afstand.
Over de hele hoogfrequent band geldt dat des te hoger de frequentie, des te korter de mogelijk overbrugde afstand. Dit komt door storingen door materialen, zelfs beplanting gaat een grotere rol spelen. GPS b.v. werkt slechter onder een bladerdak van bomen door het aanwezige vocht in de bomen en bladeren.. Hierdoor geldt de regel dat des te hoger de frequentie, des te belangrijker de eis om 'in line of sight' te verbinden, dus zonder enig obstakel er tussen.

Edwin

Junior lid
Lid geworden
11 jul 2019
Reaction score
23
Punten
8
Leeftijd
51
Website
sjedbb.com
Signalen in huis zonder obstakels valt niet mee, maar ik heb nooit problemen gehad met de 5ghz connectie en na een update wel heb de netwerk driver al terug gezet naar de “oude“.
Net nog wat gelezen dat mijn Surface ook een firmware update gekregen heeft, wellicht zit daar ook een probleem in met de 5ghz.
We wachten maar af of MS een update vrijgeeft.

erikdenhouter

Bekend gezicht
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
47
Punten
28
Leeftijd
62
Kan je terug naar een herstelpunt van voor het probleem ?

erikdenhouter

Bekend gezicht
Lid geworden
9 aug 2019
Reaction score
47
Punten
28
Leeftijd
62
Surface pro 4, wat is het en hoeveel suiker zit er in . . Voor je weet wat het is is het uitverkocht 🤔

Over welke firmware heb je het nu (firmware is voor één specifiek apparaat in een computer), en waar las je dat ? Misschien UEFI/BIOS ?

Windows 10 staat er op, dan kun je in principe (als systeemherstel aangeschakeld stond) terug naar een punt van een oude situatie. Dit natuurlijk wanneer het probleem niet in die firmware zit.

En verder een volledige herstart van computer en router is altijd een stap om mee te beginnen.
Computer uitschakelen, modem/router een minuut van de stroom, en weer aanschakelen, en wanneer stabiel weer de computer aansluiten.
Wel je computer met W10 graag echt uitschakelen, en dat wil zeggen (als dat nog zo is) de shift knop ingedrukt houden terwijl je op 'Afsluiten' klikt. Dit om Fast Boot te omzeilen.

Bovenaan Onderaan