Opgelost Win 10 Numlock bij opstarten.

Gandalf the white

Junior lid
Ik gebruik windows 10 versie 1809.17763.253 de dato 13-01-2019. Sinds een paar dagen heb ik dat vervelende Numlock bij opstarten uitstaan. In de Bios staat hij wel goed, maar zodra windows opstart gaat het lampje uit en moet ik ivm wachtwoord (met cijfers en letters) het numlock zelf aanzetten.
Indien ik dit vergeet is mijn inlog wachtwoord incorrect en vraagt de Desktop wederom het juiste wachtwoord in te voeren. Dus een onoverkomelijk probleem is het niet maar toch..... Sinds de update weer net even iets anders. Hebben hier soms meer mensen last van?

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Bij mij gaat hij ook vaak uit en moet ik eerst op numlock drukken voordat ik het kan gebruiken, maar dit heb ik al langer.
Maar het kan maar zo zijn dat na een paar dagen dat probleem zo weer weg is.
Ik heb het vaker gezien dat problemen na een update weer verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Je zou hier eens kunnen kijken of dit iets is.

ShadyAngel

Gevestigd lid
@Aarie25

Ik heb je tip artikel eens overlopen maar blijkt dat bij mij die instelling om snel opstarten in/uit te schakelen gewoon niet voorkomt. Dit is wel geen probleem voor mij omdat NumLock automatisch ingeschakeld word en ook start mijn pc in 20 sec op vanaf nul.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
@ShadyAngel,
Dat is wel vreemd, hier staat die optie er wel bij.
Welke versie van Windows gebruik jij?
Ik gebruik Windows Home en versie 1809 17763.292

Aarie25

Admin
Ondersteuning
@Bert,

Heeft dit geholpen voor jou?

Gandalf the white

Junior lid
@ Aarie25, Nee helaas niet. Ik gebruik Win 10 Home 64 bits versie 1809 17763.253 en ik zie dat jij nog een update verder bent dan ik. Het is vanzelf gekomen immers voor de update hoefde ik Numlock niet extra aan te zetten (hij was gewoon aan). Ik heb dit nog een keer meegemaakt na een update en na een tijdje was het ook weer weg of Microsoft heeft het in de tussentijd gepatched????

Groeten Bert.

Gandalf the white

Junior lid
Aarie25 alvast bedankt voor de updates, maar als ik laat zoeken geeft de Desktop aan dat ie up to date is.

Ik heb geen haast maar zal toch eens kijken of handmatig iets voor mij zal zijn.

Groeten Bert.

Gandalf the white

Junior lid
@ Black Tiger,

Zoals ik al aangaf in bericht 1 staat de Bios goed! De Desktop start op met Numlock aan, maar zodra Windows moet starten gaat het controle lampje uit.

Groeten Bert.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ja ik had mijn bericht al aangepast voor jouw reactie, toen had ik al net gelezen dat het in de bios goed stond.
Heb er zelf ook zo'n hekel aan als het lampje uit gaat als Windows start. ;)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
@ShadyAngel - jij gebruikt hopelijk geen slaapstand bij gebruik van SSD's?

Gandalf the white

Junior lid
Is dat de zelfde register opdracht, zoals uit mijn gegeven link?
(Uit bericht 2)

Maar fijn dat het nu weer werkt!
Hallo Aarie25 ik heb net even gekeken het is dezelfde maar deze van Youtube is voor win 10
In jouw oplossing zat ook een stuk win 10 maar dat zag ik pas later.

Groeten Bert.

Bovenaan Onderaan