Video Windows 1.0 - 10

Abraham54

Admin
Ondersteuning
History of Microsoft Windows (Windows 1.0 - 10)

macguy

Applefan
het fijnste Windows OS was Win98 WinXP Win7

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Win98se dan, en alleen vanwege de USB opties. Persoonlijk vond ik Windows 95 OSR2 beter en sneller.
En in die tijd was natuurlijk os/2 ook geweldig Heeft het helaas niet gehaald, was stukken beter dan 95/98. En echt multitasking, niet task-switchting zoals 95.

maarten70

Gevestigd lid
Win98 en WinXP vond ik best fijn. 98 herinner ik me niet goed meer, maar ik heb het vroeger (toen ik 5-6 jaar was) wel gebruikt.

Bij WinXP vond ik narrator helemaal geweldig. Je had geloof ik bij configuratiescherm een tekstvak waar je dingen in kon zetten en narrator kon testen. Uren mee bezig geweest. En het is en was snel! Zeker vergeleken met Win10. Win10 is met de huidige hardware veel langzamer dan WinXP toen.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Narrator?? Wat is dat? Dat kan ik niet.

Win10 is met de huidige hardware veel langzamer dan WinXP toen.
Heh, eindelijk eens iemand die wakker is. Dat roep ik dus al langer, over W7 en 8 tenminste. "Jaaa die is veel sneller" zeiden ze dan.
En ik gelijk van "jaaaaa maar je hebt nu ook een snellere cpu en veel meer geheugen!" en dan is het dus logisch dat het sneller is.
Maar gebruik dan die huidige hardware eens op XP, ook maar met 3 GB geheugen.
Echter doe nu hetzelfde eens. Pak een oude Windows Vista laptop met 2 GB geheugen. Die komt na XP eigenlijk. Dus is nieuwer. Zet daar nu eens XP op.
Doe hetzelfde en zet er dan eens W10 32 bit op.
Ik denk toch dat W10 dan aardig in de buurt van XP komt qua snelheid.

macguy

Applefan
@Black Tiger moet eens proberen met mijne oude Acer 7740 2009-2010

Anjo

Gevestigd lid
Ben bang dat beide OSsen problemen krijgen met de hardware aansturing....

Korrigan

6-tiger met gebreken.
De tijd van introductie W95. Was een ware hipe . Iedereen op het werk kon niet wachten. In Utrecht in de Jacobsstraat was een computerwinkeltje waarvan de hele etalage was volgepropt met promotie materiaal.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
@maarten70 en @macguy Ik ben toevallig de afgelopen week bezig geweest hiermee. Vandaar ook mijn vraag over Linux in een ander topic. Inmiddels al diverse oude Acer, Asus, Toshiba en HP laptops voorzien van W10 32 bit en het valt me behoorlijk mee.
De enige die traag blijft is die van mijn oudste dochter. Maar die is altijd langzaam geweest, zit ook een oude Intel Celeron cpu in.

Maar heb ook enkele laptops gezien waar W10 echt drivers mistte voor bepaalde hardware. Eigenlijk ook logisch.
Er moet natuurlijk wel driver ondersteuning zijn anders schiet het niet op.
V.w.b. XP laptops zijn er niet zo gek veel waar het zich loont om daar nog W10 op te zetten en/of missen er drivers.

@Korrigan Ik kan me die tijd ook nog goed herinneren. Liep zelf altijd achter aan. Wilde geen Windows 3.11, stond er alleen op voor internet en voor de rest dos en voor games dos met dos 4gw extender.
Maar toen kwam de nieuwe Tombraider uit en die moest op W95. Tjaaaa... toen moest ik wel over he, maar dat was toen ook wel een genot om Tombraider te spelen. Blijheid met 95 was er uiteindelijk pas bij W 95 OSR2 Rev. C.

Bovenaan Onderaan