https://www.piepcomp.nl/admin.php?styles/ windows 10 op NVME SSD 960 EVO. | Piepende Computer

windows 10 op NVME SSD 960 EVO.

Discussie in 'Proef- en tutorialhandleidingen' gestart door tele2, 5 mei 2017.

Discussie windows 10 op NVME SSD 960 EVO. in het Proef- en tutorialhandleidingen forum op piepcomp.nl.

1. tele2

tele2 Junior lid

Er zijn nog veel moederboorden die NVE express niet ondersteunen.
    daarom deze tutorial.
    wat je nodig hebt is nvmexpressdxe.x64.efi en een build in EFI shell.

-kies voor EFI shell.
    -fs0:
    -na dir zie je dit:
    -load NVM.EFI (dit is de driver voor het gemak van naam veranderd)
    -map -r (je mapping table wordt als het ware verfrist en je krijgt een nieuwe drive: fs0 en dit is niet de zelfde waar je net was)
    als je goed kijkt zie ook dat fs1 en fs2 op die nvm express ssd staan.
    -nu doe weer dir maar dan zie je heel wat anders; de windows setup partitie!!
    -na "cd efi", "cd boot" en "dir" zie je dit:
    -type dat groene over en setup begint.

als de computer reboot is het min of meer het zelfde alleen moet je voor de partitie met de EFI folder kiezen in mijn geval fs2:.
    dit is ook de manier om windows op te starten.
    en hier is de video zelf

7:33 met de efi shell handelingen erbij.
    dit kun je volgens mijn ook wel automatiseren.

hier nog wat resultaten; nu heb ik wel de volle snelheid mischien vanwege de samsung driver.

Laatst bewerkt: 8 mei 2017
  2. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Hoe tevreden ben jij nu met die PCIe SSD?

3. tele2

tele2 Junior lid

sinds ik met uefi geboot heb gaat het wel weer.
    de snelheid is boven wat geadverteerd is:
    maar dit is alleen als ik windows in RAM en de schijf erbij heb.
    als windows opstart via UEFI van af de nvm ssd kom ik uit op ruim 1800 voor lezen en het ruim 1500 voor schrijfen.
    dat de schijf op een adapter zit maakt dus zeker niet uit.
    er staat nergens op het internet hoe je schijf de via legacy moet opstarten.
    er staat alleen iets over een clover maar dat wil ik niet.
    ik heb trouwens die nvm express driver uit dat clover idee en gebruikt voor me eigen tutorial.

het is in ieder geval iets en beter dan de clover en ik kan waarschijnlijk alles ook nog in een batchfile neerzetten.
    en ik krijg die efi shell steeds beter onder de knie.

Laatst bewerkt: 5 mei 2017
  4. Najsnarf

Najsnarf Bekend gezicht

Mijn vraag aan tele2 heeft weinig met het onderwerp te maken, maar hoe maak jij die printscreens en die video van uitstekende kwaliteit tijdens zo'n installatie? (had ook de vraag per P.B. kunnen stellen).

5. Rubensky

Rubensky Moderator

Voor een goede printscreen gebruik ik al lange tijd Greenshot. De kwaliteit van de printscreen zet ik dan op 100%.
    Downloads

(Ik weet het de vraag is niet aan mij gericht, maar misschien heb je hier toch wat aan.)

6. Najsnarf

Najsnarf Bekend gezicht

maar werkt dat ook buiten Windows zoals bijvoorbeeld bij Uefi/Bios om iets om te nemen zoals Tele2 in zijn eerste vraag laat zien (plaatjes èn video).
    Zelf gebruik ik Gadwin (werkt soms moeizaam = niet in W 10, dan gebruik ik FastStone Capture.

7. tele2

tele2 Junior lid

hallo tele2 hier.
    ik gebruik elgato 60hd
    Game Capture HD60 | elgato.com

8. Najsnarf

Najsnarf Bekend gezicht

dank je wel. Ziet er in eerste instantie al fraai uit. Ik ben benieuwd. De greenshot van Rubensky heb ik inmiddels ook af en toe in gebruik, want mijn oude vertrouwde Gadwin doet het niet (niet mer) op W 10.