Windows 10 Update

Vanmorgen was het weer zover, kreeg weer een paar Updates binnen.
Op twee computers was het weer snel gepiept, alleen mijn oudste Computer is die nu nog steeds bezig.
Wat is wijsheid? Hij draait sinds vanmorgen 09.00 uur nog steeds de rondjes met de melding Updates worden uitgevoerd, 100% voltooid Schakel de Computer niet uit! Krijg de neiging om hem toch weer uit te zetten en opnieuw op te starten, ik vermoed dat hij in een soort van loop zit ,'T is altijd wel wat met Microsoft :unsure:

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.841
Punten
323
Leeftijd
68
@Johannes1956 - dat zal Windows 10 KB5017380 preview update zijn.
Microsoft heeft de optionele KB5017380 Preview cumulatieve update uitgebracht voor Windows 10 20H2,
Windows 10 21H1 en Windows 10 21H2.

Deze update bevat tal van bugfixes en verbeteringen, waaronder een nieuwe FIDO2
en Windows Hello authenticatie functies.

Johannes1956

@t your Service " all Time
gemgem
Lid geworden
13 jun 2019
Reactiescore
494
Punten
223
Leeftijd
66
@Johannes1956 - dat zal Windows 10 KB5017380 preview update zijn.
Microsoft heeft de optionele KB5017380 Preview cumulatieve update uitgebracht voor Windows 10 20H2,
Windows 10 21H1 en Windows 10 21H2.

Deze update bevat tal van bugfixes en verbeteringen, waaronder een nieuwe FIDO2
en Windows Hello authenticatie functies.
U heeft helemaal gelijk jongeman, maar hij draait nog steeds rondjes
kan me bijna niet meer beheersen om de Computer opnieuw op te starten, maar zoals iedereen weet krijg je daar weer andere problemen door, dus toch nog maar wat geduld op brengen en een bezoekje brengen aan de Kroeg een paar Pintjes doet wonderen in dit geval :p

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.841
Punten
323
Leeftijd
68
Ik heb in het soortgelijkst meegemaakt, dat computer helemaal niets meer deed.
Uit gedrukt en op nieuw opgstart.
Dat leidde ertoe dat de update eerste fase ging lopen en de machine opnieuw werd opstart
en doorliep daarna de tweede fase van de update en even later kwam het bureaublad!

Black Tiger

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.586
Punten
323
Heb dat hier ook een keer met een pc gehad van iemand, toen er meerdere updates waren. Bleek vermoedelijk een update een andere in de weg te zitten en wilde hij ook niet doorgaan met het herstarten... kringetje lopen.
Daarna geforceerd uit, toen weer aan en zag je ook dat toen die andere update nog eens ging en toen wel lukte. Dus volgens mij moest daarvoor eerst die ene herstart worden terwijl Windows ze tegelijk gedaan had. Typisch Microsoft inderdaad. ;)
Nadien bleef alles weer vlekkeloos lopen.

Bovenaan Onderaan