Discussie Windows 10 versie 1809 is uitgekomen.

Ik geloof dat ik er in bericht 68 uiteindelijk qua inschatting niet zo heel ver vandaan zat...………...

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Op dit moment wordt de nieuwste versie van Windows 10 1809 middels een link via de Windows ISO downloader (heidoc) gedownload.
Gisteren gaf deze ISO downloader nog een waarschuwing bij deze versie, vandaag niet meer, dus is het de nieuwste versie.

Veng

Junior lid
Ik denk dat ik maar rustig afwacht. Wie weet wat ze ondertussen nog meer repareren.
Ik ben wat voorzichtiger geworden. Ik had hem op mijn laptop staan en direct via de verkenner de schijf weer opgeruimd. Dat was niet handig want blijkbaar was hij nog niet door de gehele installatieprocedure heen. Hij bleef maar melden dat hij nog een keer opnieuw moest worden opgestart. Toen heb ik maar even een image teruggezet om zeker te zijn dat er niet ergens iets was blijven hangen. Op mijn desktop laat ik hem gewoon staan. daar merk ik geen problemen meer.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Morgenochtend wordt het bij mij D-Day, dan maak ik eerst de SSD in mijn notebook compleet schoon.
Verolgens zal ik de nieuwste versie van Windows 10 gaan installeren - de licentie voor Windows 10 zit in het bios.

Via Heidoc wordt nog steeds de eerste oktober-versie aangeboden, is nog niet de juiste/gecorrigeerde. Maar bij mij geen problemen, hoor.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hallo @ArtstudioG - ik zie datook niet als probleem, want het wordt een schone installatie.

Het notebook op mijn werk is ook goed geupdated.

Waar het mis ging en mensen data gewist zagen - dat lag dan aan het verkeerd verplaatsten van documenten.
Had je wel de Locatie veranderd maar vervolgens niet de bestaande documenten verplaatst naar de nieuwe locatie, dan werd in dat geval de map in C gewist.

Zo had ik het ook begrepen Abe. Heb ondertussen nog drie andere pc's (van klanten) gedaan en geen enkel probleem met mappen. Ik heb wel één probleempje ontdekt in Edge maar dat had ik al gemeld via het insider program: mijn telenet-webmail (België) werkt niet goed meer, wel in Opera en het "oude" internet explorer. Hetzelfde met de e-id card reader maar die is ondertussen met laatste update van afgelopen week wel terug in orde.

En de update van afgelopen week naar versie 1809 build 17763.55 (de originele is de 17763.1) kan je hier gelijk ook downloaden, scheelt weer wat downloadtijd. Ik zet die cumulatieve updates ook telkens mee op mijn usb-installatie stickje (gemaakt met Media Creation Tool). Zo heb ik de originele versie en alle latere builds samen op één stickje.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De updates zijn via mijn 200 mbps verbinding geen enkel probleem.

Hier ook niet hoor Abe maar is voornamelijk om anderen op verplaatsing snel te kunnen helpen.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Via het het MediaCreation tool wordt nog de 1803 versie aangeboden, net gecontroleerd.

Via het het MediaCreation tool wordt nog de 1803 versie aangeboden, net gecontroleerd.
Klopt, Abe, daar hebben ze afgelopen week gelijk de versie 1809 terug ingetrokken. Ik had 'm al binnen getrokken toen ie net uitkwam, dus best via Heidoc gaan en stickje maken.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De installatie stick voor morgenochtend is klaar.
Met de 1809 versie.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Welnu - ik heb vanmiddag mijn oude trouwe Dell Precision M6400 vanuit Windows 8.1 Pro upgradet naar Windows 10 Pro versie 1809.

De upgrade heeft een goede drie kwartier geduurd en ik kan ook melden dat er helemaal niks verloren is bij die upgrade.

Welnu - ik heb vanmiddag mijn oude trouwe Dell Precision M6400 vanuit Windows 8.1 Pro upgradet naar Windows 10 Pro versie 1809.

De upgrade heeft een goede drie kwartier geduurd en ik kan ook melden dat er helemaal niks verloren is bij die upgrade.

geen problemen met geluid @Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Geheel niet, dit notebook gebruikt gewoon de Windows drivers voor geluid.
Want de officiële driver van Dell voor het geluid veroorzaakt in de hogere Windows versies gekraak in het geluid en dat wil je ook niet!

Bovenaan Onderaan