• Ondervind jij last van problemen in Windows, zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen en nog veel meer, maak dan gebruik van het fantastische team op dit gezellige pc-hulpforum, om jouw computerproblemen opgelost te krijgen. Tevens is er een keur van andere onderwerpen aanwezig, zoals bijvoorbeeld een filmforum, dat langzaam maar zeker gestalte krijgt. Blijf niet aan de zijlijn staan, maar doe mee met Piepcomp Support.
    Registratie op dit forum is eenvoudig, is gratis en blijft gratis

Windows 7 installeren, muis en toetsenbord werken niet.

Vanessa1984

Nieuw PCS-Lid
Lid geworden
1 okt 2018
Reaction score
1
Punten
0
Leeftijd
35
Eindelijk is mijn nieuwe moederbord afgeleverd.
Zodra ik Windows 7 wil installeren kom ik niet verder dan het startscherm.
De muis en toetsenbord werken in het bios wel maar in het startscherm doet ineens geen van beiden het meer..
Kan ik Windows 7 uberhaubt wel installeren op dit systeem?
Deze vraag ook op het andere forum gesteld maar de antwoorden stromen niet binnen en heb ook al langer dan een week op de bestelling moeten wachten :(

Gigabyte H310M DS2
Intel Celeron G4900 / 3.1 Ghz

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
977
Punten
113
Leeftijd
65
Hallo Vanessa, de processor is vanaf het tweede kwartaal dit jaar gemaakt en deze reeks processoren is alleen te gebruiken met Windows 10!
Dat is de enigste valide reden waarom de installatie van Windows 7 niet doorgaat, omdat Win 7 de moderne processor niet ondersteund!

Je kan Windwows 10 alvast installeren, ga dan voor de Professional versie en via Rakuten in Duitsland bestel je dan voordelig de licentie voor Windows 10 Professional.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
977
Punten
113
Leeftijd
65
De optie van LarsRuiter45 om Windows 10 met de Windows 7 licentie te installeren kan mogelijk ook - maar dan krijg je wel de Home versie van Windows 10.

Vanessa1984

Nieuw PCS-Lid
Lid geworden
1 okt 2018
Reaction score
1
Punten
0
Leeftijd
35
Bedankt Abraham, kon wel blijven proberen haha.
Inmiddels is Windows 10 geïnstalleerd en geactiveerd met de Windows 7 code.
De home versie is voor mij voldoende.
Het is dus helemaal opgelost, nogmaals bedankt :)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
977
Punten
113
Leeftijd
65
Hallo Vanessa - geweldig en fijn dat het jou gelukt is.
Welke antivirus heb jij nu draaien in jouw Windows 10.

Indien dat Windows Defender is, kijk dan hier om Windows Defender te verbeteren: Windows Defender in Windows 10

Vanessa1984

Nieuw PCS-Lid
Lid geworden
1 okt 2018
Reaction score
1
Punten
0
Leeftijd
35
Hoi Abraham, ben er heel blij mee inderdaad.
Momenteel is dat Windows Defender maar was van plan om bitdefender en malwarebytes weer te installeren.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
977
Punten
113
Leeftijd
65
Malwarebytes als gratis ondemand scanner erbij is altijd aan te bevelen - onafhankelijk ervan welke antivirussoftware je gebruikt.
Windows Defender is tegenwoordig ook heel goed!
Maar indien jij een licentie hebt voor Bitdefender - dan is daar ook helemaal niks mee.
@Aarie25 zal dat beamen.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
103
Punten
43
Leeftijd
38
Klopt helemaal, die gebruik ik al jaren samen, zonder enige vertraging of problemen.
Ik gebruik zelf de premium versie van Mbam die ik had aangekocht als lifetime licentie.

Vanessa1984

Nieuw PCS-Lid
Lid geworden
1 okt 2018
Reaction score
1
Punten
0
Leeftijd
35
Dan ga ik Windows defender gebruiken, heb geen betaalde versie van Bitdefender, wel van Malwarebytes :)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
977
Punten
113
Leeftijd
65
Is ook een prima beslissing - heb jij al gekeken hoe Windows Defender te "tweaken"?

Vanessa1984

Nieuw PCS-Lid
Lid geworden
1 okt 2018
Reaction score
1
Punten
0
Leeftijd
35
Nog niet, moet zo weg maar vanavond zal ik me er in verdiepen en het linkje checken wat je gaf.

Bovenaan Onderaan