• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

Windows Defender.

predator

Gevestigd lid
Lid geworden
22 feb 2019
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
54
Ik gebruik al vrij lang geen windows zit meestal op me macbook.
Maar sinds ik weer wat vaker op het forum kom lees ik regelmatig dat Windows Defender
tegenwoordig aardig ze mannetje staat.
Verder dat daar door andere anti virus prg niet meer nodig zijn zoals AVG Avast Norton enz.
Wat vroeger toch vaak gebeurde was om Defender of uit te zetten of nog een antivirus erbij te gebruiken.
Wat nooit handig is twee tegelijk zitten elkaar in de weg dat is algemeen bekent.
Maar mij vraag is klopt dit, is Windows Defender vandaag de dag alleen voldoende ?
BVD.
Pred.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Windows Defender is in de loop der tijd net zo goed geworden als top antivirusprogramma's die je kan kopen.
Desalniettemin, in mijn Windows 10 draait de gratis Avira versie.

Ik heb twee werkbalken in de taakbalk zitten.
De ene zit vol met snelkoppelingen en met Windows Defender krijg ik vaak eerst een lege werkbalk, pas bij de tweede of soms de derde keer aanklikken dat ik dan bij de snelkoppelingen kan.
Met Avira heb ik ze meteen.

predator

Gevestigd lid
Lid geworden
22 feb 2019
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
54
@Abe
Dus Windows Defender kan wel gebruikt worden met een extra antivirus zonder dat ze elkaar in de weg te zitten ?
Ik heb namelijk ook AVG free erop staan maar die beginnen ook aardig met spam te piepen op ze tijd dat je pc langzaam is
of je internet is niet veilig neem een VPN enz.
Daar had je vroeger nooit last van meestal een keer per jaar even opnieuw registreren en klaar was je weer voor een jaar.
Zit dus te denken om die eraf te gooien en alleen windows defender erop te laten staan.
Vandaar me vraag.

Laatst bewerkt:

axe0

BSOD Expert
Lid geworden
21 sep 2018
Reaction score
12
Punten
8
Leeftijd
22
Dag Predator,

Helaas kan dat niet, als er 2 antivirus programma's geïnstalleerd zijn zal Windows Defender zichzelf uitschakelen om problemen te voorkomen.

M.b.t. AVG verwijderen, doen! Windows Defender is minimaal net zo goed als AVG.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65

predator

Gevestigd lid
Lid geworden
22 feb 2019
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
54
@axe0
Helaas kan dat niet, als er 2 antivirus programma's geïnstalleerd zijn zal Windows Defender zichzelf uitschakelen om problemen te voorkomen.
Daar heb ik zelf geen last van, Windows Defender staat verder gewoon aan en alles is ook werkend met schildje op groen in de werkbalk en daar naast staat AVG ook in werking.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Het schildje van Defender staat ook gewoon groen als hij zichzelf uitgeschakeld heeft en ziet dat er een andere scanner actief is.
Had ik eerst ook, maar ik heb AVG er uit gekiept omdat ie na een bepaalde update problemen gaf en het duurde te lang voordat het gefixed werd. Ik gebruik nu alleen nog maar Defender.

predator

Gevestigd lid
Lid geworden
22 feb 2019
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
54
Ik heb ook natuurlijk even alles nagelopen en daar staat ook alles als zijnde in werking dingen als virus en bedreiging beveiliging - Account beveiliging - firewall en netwerk beveiliging enz.
Ik vind alleen dat AVG steeds meer piept ook op me phone door te melden dat je netwerkbeveiliging gevaar loopt en dan is de oplossing een VPN aanschaffen .
Dat begint toch op spam te lijken van een virus prg.

axe0

BSOD Expert
Lid geworden
21 sep 2018
Reaction score
12
Punten
8
Leeftijd
22
Dat schild is niet Windows Defender maar een breder pakket van beveiligingsopties. Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet, mijn pc's staan in het Engels vanwege mijn opleiding en wat ik op het internet doe, maar in het Engels heet het Windows Security wat niet alleen Windows Defender bevat.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Lid geworden
3 jun 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
54
Hallo,

Vele mensen denken dat dit schildje de virusscanner van Windows 10 afbeeld:

Maar dat is niet zo , dit schildje laat zien als klopt in de algehele beveileging van Windows 10.
Als je op dat icoon klikt om je in Windows-beveiliging en kan je zien of alles groen is (ingeschakeld) is daar een probleem word er
een geel of rood teken gegeven bij één van die onderdelen zodat er actie onder nomen kan worden.

Dan over de antivirus scanners, Defender is stukken beter geworden maar nog geen topper.
Dan over de andere gratis virusscanners zoals AVG, Avast enz die wel meerdere functie aan boord hebben maar daar weer het nadeel van is het reclamen wat het aanbied.
Dat is om toch enige kosten terug te krijgen (iets is nooit helemaal gratis).
Wil je van dit allemaal af zijn dan is een betaalde scanner een optie.
Wat wel aan te raden is bij een gratis antivirus-scanner is een Malware scanner (die zijn er ook gratis) en daar wekelijks een scan mee uit te laten voeren.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
86
Punten
28
Leeftijd
59
Norton Security geeft bij het installeren een melding dat het Windows Defender uitschakelt.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet
Ik het Nederlands heet het gewoon de vertaling vanuit het Engels dus dan heet met "Windows Beveliging" en "Windows Beveiliginscentrum".
Het schildje is inderdaad niet alleen voor defender maar voor meer beveiliging waaronder ook de Windows firewall.

abbs zei:
Dan over de antivirus scanners, Defender is stukken beter geworden maar nog geen topper.
Nou wat ik van de laatste testen ziet van de laatste twee jaar, doet hij echt niet onder voor de standaard AVG, Avast en Avira toppertjes. Ik stond er ook wat huiverig tegenover maar ben nu toch "om".

Bovenaan Onderaan