Opgelost windows live mail

OP
OP
Tineke41

Tineke41

Gevestigd lid
Hallo, ben ik weer. Uk vind het zo raar. Als ik in win live mail alleen mijn upcmail wil synchroniseren krijg ik de melding zoals in #1.
En als ik daar op alle emailaccounts of alles synchroniseren klik komt die boodschap niet.
Als iemand mij met upc account een mailtje stuurt komt het gewoon aan in live mail. Ik wou bij tv blik uitzending gemist een wekker zetten op een programma zodat ik daar een mailtje van krijg. Ik heb daar een account met upcmail . Ik moet dan iets bevestigen en dan zou ik een mailtje moeten krijgen, maar dat krijg ik niet. Ik weet ook niet waar ik dat account kan verwijderen. Dan kan ik nieuw account daarvoor aanmaken en is alles opgelost.
Oja ik gebruik al zeker 10 jaar winlivemail en heb daar nooit iets aan veranderd en het werkte altijd perfekt. En eigenlijk nog, alleen niet met wekker zetten. Grrrrrr.

OP
OP
Tineke41

Tineke41

Gevestigd lid
Haaaaaaaaa ben ik weer. Ben net bij Mycom geweest, computer zaak en die mensen ken ik goed. Dus daar probleem ook voorgelegd en ik kreeg instellingen mee. inkomende: pop.ziggo.nl serverpoort 995. had ik staan: pop3.upcmail.nl poort 995. uitgaande smtp.ziggo.nl poort 587 had ik smtp.upcmail.nl poort 25. Nu krijg ik die melding van #1 niet meer. Allemaal hardstikke bedankt voor het meedenken.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Kijk aan, dat van die poorten hadden wij ook kunnen oplossen, maar ja, niemand inclusief ondergetekende, heeft daar schijnbaar aan gedacht.
Ik denk dat deze discussie nu op opgelost gezet kan worden?

OP
OP
Tineke41

Tineke41

Gevestigd lid
Inderdaad Abraham. Bedankt he.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hallo Tineke - dat gaat deze discussie op opgelost.

Anjo

Gevestigd lid
Nog even naroepen

Die poorten instellen is uit de tijd dat ik nog bij HCC helpdesk werkzaam was.
Man dat is jaar kruik, dat dat nog steeds speelt....

Ik had er niet aan gedacht hoor.

maar ja, niemand inclusief ondergetekende, heeft daar schijnbaar aan gedacht.
Toch wel. Ik heb daar wel degelijk aan gedacht, maar durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dit niet de oorzaak was aangezien die servers nog gewoon blijven werken voorlopig, dat is zo afgesproken met Ziggo.
Bij Ziggo staat ook poort 587 maar je kunt nog gewoon via poort 25 versturen.
Dus ik denk eerder dat de mensen van Mycom het volledige e-mail adres als inlognaam hebben ingevuld. Zullen we vermoedelijk niet meer achter komen. :)

OP
OP
Tineke41

Tineke41

Gevestigd lid
Haaaaaaaaaaa Black Tiger, je hebt het mis, daar komen we wel achter, zie bijlage.
Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik ook even bij mycom gevraagd heb. Heel hartelijk dank allemaal UPC.png

Hahahaaaaaaaaaaa @Tineke41 Ik heb het mis? Kijk dan eens wat er bij gebruikersnaam staat? Juist... je volledige e-mail adres zoals ik schreef. :D
Dus ik heb het wel goed. ;)

En v.w.b. poort 25. Als het daar niet in staat wil het niet zeggen dat het niet werkt, ik verstuur nog gewoon via poort 25.

OP
OP
Tineke41

Tineke41

Gevestigd lid
HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA ik gaf antwoord op jouw laatste zin: daar zullen we vermoedelijk nooit achter komen.
Ik bedoelde dat dat wel was en dat daar mijn volledige emailadres staat nu. Heb het misschien niet zo duidelijk opgeschreven. Maar ik wou zeggen dat jij het volledig goed had.

Ooooooooooh... sorry.. LoL. :D Achja, in elk geval bedankt.
Door jouw leuke reacties ben ik hier weer een beetje in de lach geschoten en dat kon ik net wel gebruiken. ;)

OP
OP
Tineke41

Tineke41

Gevestigd lid
He gelukkig, ik kan ook wel leuke reactie gebruiken. Enne ik wil echt nooit iemand boos maken of zo. Daarom vroeg ik nog of jullie het niet vervelend vonden dat ik bij Mycom was binnegelopen. Had ik ook kunnen verzwijgen en jou niet meer laten weten dat je het wel goed had. :yum Maar ere wie ere toekomt. Maar ik vind het raar want bij de account gegevens heb ik al zeker 5 jaar of langer niks veranderd en toen jij dat zei van het accountnaam is verkeerd stond er alleen mijn naam en niet het adres. Maar ik heb het niet veranderd. Zodra dat wel veranderd was kwam die melding niet meer. Dus........ IK HEB EEN HELE HOGE PET OP VAN JOU.

Had toch nog een vrraagje. Toen ik dus die laatste bijlage stuurde, stond mijn volledige emailadres op de png. Toen ik later keek zag ik dat mijn naam weg was. Is dat door iemand van jullie gebeurd vanwege privacy?

Daarom vroeg ik nog of jullie het niet vervelend vonden dat ik bij Mycom was binnegelopen.
Oh nee natuurlijk niet, wat mij betreft in elk geval nooit. Zal er zeker ook niet boos van worden.
Iemand heeft altijd de vrije keuze, en zeker als men denkt wat sneller geholpen te zijn als men iets snel opgelost wenst te hebben, zoals bijv. e-mail (best belangrijk) is dat echt een probleem. Het forum is geen verplichting. ;)

Inderdaad is wat je omschrijft wel een vreemd probleem. Men verandert niets en toch werkt het opeens niet meer. Dit kan enkele oorzaken hebben. Eentje kan zijn dat tijdens een Windows update iets verprutst is, kan altijd gebeuren.
De andere is een meer technisch verhaal en heeft te maken met omzetten van fysieke naar virtuele accounts en dan kan deze situatie ook voorkomen, buiten de gebruiker om dus, die dan opeens voor verassingen komt te staan. Of een e-mail client die eerst wel automatisch de domeinnaam van de provider achter het inlogaccount zet en dan opeens niet meer.
Toevallig dat ik op een ander forum ook al eens zoiets vreemds heb meegemaakt. Maar zonder jouw screenshot was ik er misschien ook niet achter gekomen.

Dank voor de pet! :)
Maar eerlijk is eerlijk, ik werk dagelijks met mail servers, dacht scheelt ook wel.

Toen ik later keek zag ik dat mijn naam weg was. Is dat door iemand van jullie gebeurd vanwege privacy?
Waarschijnlijk door een van de beheerders, Abraham of iemand anders. Vermoedelijk niet alleen uit privacy overwegingen maar ook vanwege het feit dat email adressen op forums ook vaak leiden tot spam.

Misschien als iemand van beheer dit leest, kunnen ze misschien ook even het initiele screenshot in je eerste post kunnen verwijderen en je naam in mijn reactie in bericht #12. Da's wet zo netjes i.v.m. privacy. Probleem is immers opgelost.

OP
OP
Tineke41

Tineke41

Gevestigd lid
He pak van mijn hart. Bedankt voor de uitgebreide beantwoording. Kan ik volgende keer als het nodig is weer met een gerust hart een vraag stellen. En als dat niet meer voor kerst nodig is: Hele fijne feestdagen en fijne jaarwisseling.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Had toch nog een vrraagje. Toen ik dus die laatste bijlage stuurde, stond mijn volledige emailadres op de png. Toen ik later keek zag ik dat mijn naam weg was. Is dat door iemand van jullie gebeurd vanwege privacy?
Als het goed is heb jij daarover een melding gehad.

Ik heb jouw afbeelding bewerkt en jouw e-mailadres deels weggehaald, om daarmee te voorkomen dat jij last van spam gaat krijgen!

OP
OP
Tineke41

Tineke41

Gevestigd lid
Oeps ik kan het me niet herinneren, maar ik geloof het meteen. Sorry dan Abraham en bedankt. Was hier ook zo hectisch.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Sorry is niet nodig hoor en het kan zijn dat jij meldingen in jouw voorkeuren hebt uit gezet, dan krijg jij die niet.

porrelaar

Gevestigd lid
@Abraham54 Als je toch bezig bent, kijk dan ook nog even naar de bijlage in post #28.
In de bruine bovenbalk van die bijlage staat Tinekes naam. Als je daar @upcmail.nl achter plakt, heb je haar e-mailadres.

Bovenaan Onderaan