• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

Info Windows XP krijgt noodgedwongen veiligheidspatch

Dotchiejack

Gevestigd lid
Lid geworden
23 mei 2018
Reaction score
153
Punten
43
Het zal je verbazen hoeveel systemen er tegenwoordig nog op Windows XP draaien.
Al die pc's zijn in min of meerdere mate kwetsbaar voor malware, omdat Microsoft er al sinds 2014 geen updates meer voor uitbrengt.
Tot deze week.

Bron:
Windows XP krijgt noodgedwongen veiligheidspatch

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.180
Punten
113
Leeftijd
65
@Dotchiejack: wees gerust, de elk 13 miljard pond kostende vliegdekschepen van de Britse Marine hebben zodanig oudere apparatuur aan boord welke alleen met Windows XP bestuurd kan worden!

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
236
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
En je wilt niet weten hoeveel pc's in China daar nog standaard op draaien o.a. en pc's in bedrijven ook nog.

macguy

Applefan
Lid geworden
3 sep 2017
Reaction score
169
Punten
63
Leeftijd
22
het verbaast mij ook hoe veel mensen op Win7 nog draaien anno 2019 @Dotchiejack

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
236
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Hoezo Macguy?
Windows 7 draait erg lekker en kan nog wel wat dingen aan waar W10 vervelend over doet. Daarnaast is het nog dik 7 maanden voordat de support daarvan gestopt wordt.
Er zijn zat mensen die van Windows XP pas 1 a 2 jaar na de EOL datum naar 7, 8 of 10 zijn overgestapt. Ik heb hier ook nog een W7 pc en die is al geupgrade geweest naar 10 zodat ik 'm straks gratis op 10 kan zetten, maar voorlopig blijft die fijn op 7 draaien.
Veel fijner voor enkele oudere games die ik nog eens graag speel, ook online. :)

macguy

Applefan
Lid geworden
3 sep 2017
Reaction score
169
Punten
63
Leeftijd
22
@Black Tiger dat is waar Win7 is goed systeem maar was maar een vraag

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
236
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Ja en ik gaf er een antwoord op. :)
Zo zijn er nog meer antwoorden mogelijk. Veel geneuzel met intern netwerk bijv. met W10 is ook een reden dat velen niet overstappen.
Dus ik verbaas me er nog niet zo over op dit moment.

Veng

Bekend gezicht
Lid geworden
18 dec 2017
Reaction score
6
Punten
18
Website
www.relatie-voeding-gedrag.nl
"Al die pc's zijn in min of meerdere mate kwetsbaar voor malware, omdat Microsoft er al sinds 2014 geen updates meer voor uitbrengt.
Tot deze week.
"
Dit geldt idd. voor de particulier, maar embedded gebruikers kunnen tegen betaling nog updates krijgen.
Met een reg.key kon je, in elk geval tot voor kort, ook nog gebruik maken van die updates.

macguy

Applefan
Lid geworden
3 sep 2017
Reaction score
169
Punten
63
Leeftijd
22
@Black Tiger dat ook de reden waarom ik naar MAC-OS ben gegaan die Win10 vond ik niks meer bye bye Windows

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
236
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Hahaha Veng, ja dat klopt, waren ook nog pinautomaten op XP. Als die al allemaal geupgrade zijn, want daar twijfel ik nog aan. :)

@macguy da's een optie maar 2-3x zo duur dan een "gewone" pc, dan was ik misschien toch eerder met Linux begonnen. Maar da's ieders eigen keuze natuurlijk.

macguy

Applefan
Lid geworden
3 sep 2017
Reaction score
169
Punten
63
Leeftijd
22

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
99
Punten
48
Ik heb bijzonder weinig uitdagingen te stellen met Windows 10. Ik ben dan ook een uiterst tevreden gebruiker.

Bovenaan Onderaan