https://www.piepcomp.nl/admin.php?styles/ XenForo 2.0 is vrijgegeven. | Piepende Computer

XenForo 2.0 is vrijgegeven.

Discussie in 'XenForo forumsoftware' gestart door Abraham54, 29 nov 2017.

Discussie XenForo 2.0 is vrijgegeven. in het XenForo forumsoftware forum op piepcomp.nl.

1. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Ik heb net gelezen dat XenForo de versie XenForo 2 heeft vrijgegeven.

Nochtans zal ik voorlopig dit forum nog niet naar die versie upgraden.
    Want ik wacht op antwoord van Arty (Artodia) in verband met het framework dat hij zal uitbrengen, waardoor de Elegance stijlen ook in XenForo 2.0 gebruikt kunnen worden.

Ook zal het wachten met de upgrade mogelijk positief bijdragen om bestaande add-ons voor nieuwe uit te wisselen.

Natuurlijk lees ik graag hoe jullie erover denken en hoe graag jij misschien toch die nieuwe versie wil gebruiken.

2. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Medio zaterdag aanstaande zal er een nieuw testforum ontstaan.
    Want dan zal ik een kopie van dit forum gaan upgraden naar de nieuwe XenForo versie - om er nogmaals ervaring mee op te doen.
    Zo bleek in het huidige testforum dat ik bijvoorbeeld alle permissies opnieuw moest regelen.

3. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Ik heb om 18:07 de mail ontvangen van de officiële release van XF2.0.
    Nou nog wachten op de 2.0 versie van een paar add-ons en dan kan ik ook over.
    1 hiervan had ik al aangekocht, van een ander weet ik dat deze in ontwikkeling is en van de 3e ga ik er van uit dat deze er ook gaat komen.

4. Abraham54

Abraham54 Beheerder

De betreffende e-mail met vermelding van XF2 en de update XF1.5.16 heeft bij mij het tijdstempel 18:00 uur.
    Ik heb zo het idee dat het uitbrengen van vervangende add-ons langer gaat duren of er komt een prijskaartje aan te hangen.

Moderator Essentials, dat ik hier heb gekocht en Cees voor het NCF wordt niet uitgebracht voor XF2.

Similar threads

5. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Zelf maak ik gebruik van XenForo's eigen Media Gallery, welke uiteraard gelijktijdig met xf2.0 is uitgekomen (ook de beta en rc versies). De Add-on "Groups" heb ik inmiddels al aangekocht en getest.
    Xentag gebruik ik op mijn forum, en met de maker hiervan heb ik al contact gehad. De xf2.0 versie is nog in de maak. Verder wacht ik ook nog op xencarta (wiki). Gelukkig heeft Jaxel al aangegeven dat van al zijn add-ons ook een xf2 versie gemaakt gaat worden.
    Alle overige add-ons zijn voor mij van minder belang.

6. Rubensky

Rubensky Moderator

Ik wil wel over. Dan kunnen we zien wat we tegenkomen de uitbreidingen van de stijlen e.d. die komen dan later wel weer. In de loop der tijd.

7. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Ik ben momenteel aan het overwegen hoe snel we alsnog overgaan op XF2.
    Ruim 16% van de gebruikers en bezoekers bezoekt deze site mobiel (smartphone en tablet) en ook al is XenForo 1 voor mobiel gebruik niet slecht, XenForo 2 is daarvoor geoptimaliseerd.

Mogelijk dat ik de overgang meteen koppel aan het mogelijk maken om in te logen met Facebook- en Google account en iets later of toch tegelijk met Twitter.

8. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Heeft niemand hier echt niets aan toe te voegen?

9. DrenthseHeide

DrenthseHeide Junior lid

Ik niet,want het zegt mij allemaal niets.

Versie 1 of 2 of wat voor versie dan ook maar is.
    Want ik vind het nu prima zo.

10. gouwepeer

gouwepeer Bekend gezicht

Ik denk dat de meeste leden jouw bericht als mededeling hebben gelezen en zitten te wachten op de upgrade naar xf2 @Abraham54
    Vandaar dat er (naar mijn idee) niet op is gereageerd.
    Wat mijn betreft heb je groen licht voor de upgrade, maar ik ben geen beheerder die daar iets over te zeggen heeft ;)
    Als het forum geen essentiële add-ons heeft die in xf2 nog niet beschikbaar zijn lijkt het mij hoog tijd om de upgrade te gaan starten.

11. Abraham54

Abraham54 Beheerder

Ik kijk het nog even aan - eerst een proefmigratie uitvoeren en meemaken wat er daarna zoal moet gebeuren.
    Want met RC-versies moest ik eerder nog een hoop repareren.
    Maar het gaat mij erom dat mobiele gebruikers optimaal gebruik kunnen maken van dit forum.

12. Rubensky

Rubensky Moderator

Niets aan toe te voegen? Jazeker wel maar ik ben een paar dagen niet online geweest. Zoals je weet ben ik zeer benieuwd maar kom ik op dit moment niet aan echt zelf testen toe. Optimaal voor mobiel gebruik geweldig want, daar gaat deze wereld toch heen.

We moeten daarom zorgen voor een zo optimaal mogelijk presterende omgeving.

Daarnaast als ik kijk naar XF 2 dan ziet het er allemaal net een beetje beter uit en net wat mooier. Het is jammer dat de ontwikkeling van de stijlen daar een klein beetje op achterblijft maar dat hebben we zelf niet in de hand.

Een proefmigratie doen, kijken hoe deze verloopt en dan maar gewoon de sprong in het diepe wagen. Met elkaar komen we er wel uit denk ik.

13. Kate

Kate PCF Ambassadrice

Ik kijk dus vaak via mijn smartphone op Piep. En mijn opmerkingen zijn meer praktisch.
    Het toch wel kleine scherm vind ik heel vervelend: ik lees de berichten graag op een brede basis en nu zit je te frutselen op de vierkante cm. En wat de zijkant met korte aankondigingen van de post betreft
    vind ik het echt een ramp. Kantelen helpt iets, maar nog steeds geldt dat ik een groter overzicht wil hebben.
    Maar daar zal wel niets aan te doen zijn!

14. abbs

abbs SecurityExpert Ondersteuning

Je schrijft zelf al: Nochtans zal ik voorlopig dit forum nog niet naar die versie upgraden.
    Dus wat voor antwoord verwacht je dan van ons als je het toch nog niet zal doen?

Dat heeft geen nut en dan nog maak jij uit wanneer je update naar XenForo 2 jij bent beheerder.