Discussie XF2.1

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Op dit moment is XF2.10 nog de meest recente versie, maar zoals je hier kan lezen komt 2.1 binnenkort uit, met push notificaties.

Abraham54

Admin
Team lid
Wordt interessant, maar gaat denk ik nog wel even duren.
Vreemd dat Apple pusnotificaties op geen enkele wijze ondersteund.

Abraham54

Admin
Team lid
Ik bedenk me net dat al die forumbeheerders die nog steeds XF1 gebruiken, er steeds ouderwetser gaan uitzien, als de ontwikkelingen van XF2 op stoom komt.

Abraham54

Admin
Team lid
Even wat geleend:
zo gaat het er uitzien met de toekomstige pushnotificaties:

Is de browser wel actief maar verkleind dan is eenmaal klikken in het notificatievenster genoeg om naar het betreffende onderwerp te gaan:

Abraham54

Admin
Team lid
Dat mag dan iet het probleem zijn.
Het is nu te wachten op Versie 2.1 - ik moet wel kwijt, dat het met XF 2 sneller gaat dan met XF 1.
Vermoedelijk is het grondontwerp van XF 2 efficiënter dan XF 1 ooit was.

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Die hoort in de instellingen van de php versie te zitten, alleen bij Antagonist is deze niet geïnstalleerd en dus ook niet in te schakelen.

Black Tiger

Enthousiast
Hmmz...
Antagonist werkt bij mijn weten met cloudlinux. En wat ik ervan lees zit GMP standaard gewoon in php 5.6 en 7.x van cloudlinux.
Weet je zeker dat Antagonist die niet erin heeft zitten? Gecontroleerd met een phpinfo bestand?

Black Tiger

Enthousiast
Dat is me bekend @gouwepeer , ik doe linux server beheer. :)
Vandaar dat ik ook mijn vorige opmerking schreef. Cloudlinux heeft ook php ingebouwd zitten en in die door Cloudlinux gebruikte php versies zou GMP geinstalleerd moeten zijn volgens de documentatie.
Voorbeeldje (klik). Idem voor php 5.6, 7.0 en 7.1.
En met een phpinfo bestandje zou dat eenvoudig te controleren moeten zijn.

Abraham54

Admin
Team lid
Looks promissing indeed.
Ik ben benieuwd hoe de standaard stijl aangepast gaat worden - die aanpassingen moet dan desnoods handmatig doorgevoerd worden in de kinderen van die stijl - dus alle door mij gemaakte stijlen.

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Volgens mij krijg je dan in het admin panel een melding van verouderde templates, met de keuze om ze samen te voegen met de vernieuwde templates. Hierbij worden de zelf gemaakte aanpassingen in de vernieuwde templates toegepast (mits ik het allemaal goed heb begrepen).

Bovenaan Onderaan