Discussie XF2.1

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Het zal inderdaad geweldig zijn als die versie er komt.
Maar al eerder heeft het bij 2.0 ook nog wel even geduurd eer de definitieve versie er was.

Ik ben ook benieuwd hoeveel admins die nog steeds op XF1 zitten, mede vanwege geïnstalleerde add-ons, straks met XF 2.1 alsnog over de streep getrokken gaan worden en of Antagonist ook meewerkt, om de pushnotificaties mogelijk te maken.

De meeste admins die op XF1 blijven hangen doen dat waarschijnlijk omdat ze geen actieve licentie hebben of vanwege een behoorlijke custom made modificaties aan hun forum.
Bij Antagonist blijft het momenteel nog behoorlijk stil wat betreft de GMP module.
Om heel eerlijk te zijn heb ik via Google nog geen melding over GMP als onveilige module kunnen vinden.

Ik verwacht wel dat de beta en uiteindelijk de officiële 2.1 versie sneller komen dan dat dat het geval was bij de 2.0 versie.
Bij de 2.0 versie betrof het een volledig nieuwe versie ten opzichte van de XF1 reeks. XF2.1 is een verder uitgewerkte 2.0 versie, waarbij de basis wel stabiel is.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik geef je gelijk wat gmp betreft, ik heb ook nog niks afwijzends erover gevonden.
Maar indien Antagonist niet meewerkt, is een verhuizing eventueel een optie.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik moet zeggen, Vimex = verrassend.

Toen Vimexx net op de markt kwam had ik daar mijn bedenkingen bij, veel server voor weinig geld. Vanwege die twijfel heb ik destijds toch maar voor Antagonist gekozen aangezien dat toch wel als jarenlang betrouwbaar bekend stond.
Wat Vimexx betreft vind ik het knap dat ze hun service tot nu toe waar kunnen maken. Ook hun site ziet er inmiddels volwassen uit (een jaar geleden was het geeneens responsive).

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Blijft de vraag of Vimex dezelfde bedenkingen heeft m.b.t. de gmp-module voor PHP.

In de demo Direct Admin kom ik helaas geen GMP tegen.
Ik heb op Facebook wel op een bericht van Xenforo gereageerd en daarin Antagonist getagt. Hopelijk kan ik ze op die manier zien te porren om de module alsnog te installeren.
Volgens dit topic zijn er een hoop fans van Vimexx, al kom ik ook genoeg reacties tegen om bij Antagonist te blijven. Ik ben benieuwd waar de andere Xenforo admins (volgens mij zijn er meerdere op dit forum) hun site hosten, en of zij de GMP module wel hebben.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Routit en one.com om twee providers te noemen.
Via one.com kan je wel de PHP-versie selecteren, maar kan je deze niet configureren.
Over Routit als provider weet ik echter helemaal niks.

Bovenaan Onderaan