Vraag Zeeer trage windows 10

predator

Bekend gezicht
Ik had deze site gevonden door de gegevens van de kaart in te voeren die jij aangaf, zodat ik er zeker van zou zijn dat de goede kaart eruit zou komen.
Ik kreeg met de gegeven link een heel pagina vol aan kaarten daarom dat ik het op deze manier even had gedaan.
Dan had ik nog een vraag, wat kan ik er nog aan aanpassen zodat het mogelijk word om de pc nog zo aan te passen dat je er een VM op kan laten draaien, is dat dan nog een grote ingreep en kan dat sowieso in de bios geeft het aan van niet, alles staat in het grijs en is niet aan te passen.
BVD porrelaar.
Gr..

porrelaar

Vaak hier
Als het in de BIOS grijs is, dan is die instelling blijkbaar niet aan te passen. Helaas pindakaas, maar daar is dan niets aan te doen.
Een ander heikel punt is de geringe hoeveelheid werkgeheugen.
15 jaar geleden kon je nog wel gebruik maken van een VM, wanneer je pc slechts beschikte over 3 GB werkgeheugen, maar dat was toen.
Alle besturingssystemen zijn sindsdien zwaarder geworden. Ik bedoel daarmee dat niet alleen nieuwere versies van Windows meer werkgeheugen nodig hebben, maar ook nieuwere versies (distributies) van Linux.
Enkele voorbeelden:
Windows 98 zat ruim in zijn jasje met 128 MB aan RAM, maar Windows 10 draait daar echt niet op. Windows 10 heeft al minimaal 2 GB nodig (liever 4 GB)
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Ubuntu. Ubuntu 6.10 (van oktober 2006) kon soepel draaien op 512 MB werkgeheugen, maar de huidige versie van Ubuntu heeft minimaal 2 GB RAM nodig. En het zijn niet alleen de besturingssystemen die steeds meer werkgeheugen eisen, ook de programma's van vandaag de dag eisen meer werkgeheugen dan de programma's van 15 jaar geleden.
Als je een virtuele machine draait, dan draai je een besturingssysteem (bijvoorbeeld Ubuntu) in een ander besturingssysteem (in jouw geval in Windows 10). Zodra je dat extra besturingssysteem gaat installeren (in VirtualBox of in VMWare) dan zal je gevraagd worden hoeveel werkgeheugen je toe wilt wijzen aan dat besturingssysteem. De hoeveelheid werkgeheugen die je toewijst aan Ubuntu gaat dan af van het geheugen wat beschikbaar is voor Windows 10. En je kunt eigenlijk al helemaal geen werkgeheugen missen in Windows 10.

predator

Bekend gezicht
Ok snap het, was er al bang voor ik kon idd 10 jaar terug gewoon een vm draaien op een Medion met 4 Gb werkgeheugen ..
En snapte al dat als in de bios iets grijs staat dat dat niet goed is al je er iets in kan wil aanpassen, ik hoopte dat er een mss een weg omheen was .
Maakt niet uit ik ga dit afmaken en kijk dan weer voor een ander oudje, maar let er dan wel op dat die dan niet grijs is en gewoon aanpasbaar is in de bios.
Dank je wel porrelaar fijne dag verder.
Gr..

Bovenaan Onderaan