Zuigrobot krijgt verkeerde firmware upgrade en wordt daardoor nutteloos

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.841
Punten
323
Leeftijd
68
Gebruikers op Reddit en andere vormen van sociale media melden dat hun iRobot Roomba-stofzuigers navigatieproblemen
hebben, waarbij sommige gebruikers het gedrag van hun dure robo-stofzuigers vergelijken met dat van een "dronkaard".

"iRobot what's up with the 3.12.8 release? My tickets were closed and I wasn't rolled back. These robots looks drunk since the update.
Mounting complaints in the forums continue. Some folks who were rolled back got rolled forward and the issues came back.
HELP!," tweeted Anthony Virtuoso.

YouTuber Garrett McGrath uploadde een video met de titel "Drunk roomba, useless firmware" waarin te zien is hoe de robotstofzuiger
door de kamer dwaalt en nutteloze taken uitvoert. Aan het eind van de video slaagt de robot er niet in om aan te sluiten op zijn laadstation.

"irobot heeft onlangs een firmware gepubliceerd die deze dingen net zo goed in presse-papier kan hebben veranderd. de 'fix' is om al je
kaarten te wissen, de robot een paar keer opnieuw te koppelen, hem daarna meermaals een fabrieksreset te geven, hem een paar keer opnieuw
op te starten, en weer helemaal opnieuw te beginnen met het koppelen. Laat de machine gewoon twee weken werken en keer dan terug
naar deze toestand, "legde McGratg uit in de beschrijving van de video.

grotesmurf

R.I.P.
gemgem
Lid geworden
17 jan 2020
Reactiescore
308
Punten
63
Als ze nog weten wat dat is haha......
Heb het in het verleden mee gemaakt dat mensen de auto voor onderhoud brengen,huurauto mee krijgen en in het donker
gewoon wegrijden en er niet stil bij staan dat bij oudere auto's het licht niet vanzelf aangaat en dat je soms
ook zelf moet remmen........

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.992
Punten
323
Heb het in het verleden mee gemaakt dat mensen de auto voor onderhoud brengen,huurauto mee krijgen en in het donker
gewoon wegrijden en er niet stil bij staan dat bij oudere auto's het licht niet vanzelf aangaat en dat je soms
ook zelf moet remmen........
Oei, dat is een kwalijke zaak, maar eigenlijk zie je heel vaak van die moderne auto's in de regen en duister weer met alleen die stomme dagrijverlichting rijden (dus niets te zien aan de achterzijde) hadden ze nooit moeten uitvinden. Want ik vind het gewoon link, gewoon dichtlimp aan, dan brand alles voor en achter, en ben je goed te zien.

grotesmurf

R.I.P.
gemgem
Lid geworden
17 jan 2020
Reactiescore
308
Punten
63
@Roxmarie het ligt eraan hoe de dagrijverlichting gecodeerd is.
Toen ik nog werkte waren er bij VW/Audi/Skoda/Seat ong 50% werkte de achterlichten wel en 50% werkte de achterlichten
niet bij de dagrijverlichting.

En de bestuurders weten meestal niet dat de achterlichten vaak niet meebranden.
Het staat in het boekje maar dat word NOOIT gelezen.

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.992
Punten
323
Dus eigenlijk moeten we hier over ingelicht worden door de verkopende partij. Want hoe moet ik dat als klant nu weten. Ik ga ervan uit alles ik verlichting aan doe, dit ook achter een voor netjes brand.

ShadyAngel

PCS-lid
gemgemgemgemgem
Lid geworden
12 sep 2018
Reactiescore
1.290
Punten
273
Leeftijd
62
Aha, dat is dus de reden dat ik bijna dagelijks 's morgens vroeg auto's zonder licht zie. Ik heb ook automatische verlichting maar vertrouw er toch niet op, schakel deze wel zelf in.

grotesmurf

R.I.P.
gemgem
Lid geworden
17 jan 2020
Reactiescore
308
Punten
63
@Roxmarie het staat heel duidelijk in het boekje bij de auto.......
Als mensen een tv of wat anders kopen lezen ze het wel,maar bij een auto word dat nooit gelezen.......geen interesse ???
Toen in de jaren 90 de geregelde gassystemen kwamen ( LPG / LPI ) met het benzine startsysteem stond er duidelijk
in het instructieboekje dat ook als de auto op gas staat deze altijd start op benzine en dat je ook altijd benzine moest tanken.

Je wilt niet weten hoeveel auto's wij moesten ophalen na ong 1 a 2 maanden na aflevering die niet meer wilde aanslaan
reden benzine tank leeg.........waarom zou je ook dat boekje lezen..........zit er echt niet voor niets bij.

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.841
Punten
323
Leeftijd
68
Je wilt niet weten hoeveel auto's wij moesten ophalen na ong 1 a 2 maanden na aflevering die niet meer wilde aanslaan
reden benzine tank leeg.........waarom zou je ook dat boekje lezen..........zit er echt niet voor niets bij.
Mijn zus rijdt alweer ruim twee decennia met LPG en heeft nog nooit een lege benzine tank gehad.

grotesmurf

R.I.P.
gemgem
Lid geworden
17 jan 2020
Reactiescore
308
Punten
63
Er zijn mensen die zich wel inlezen......maar er zijn er meer die dat niet doen en ik heb geen idee waarom niet.

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.992
Punten
323
Dat klopt wel van die boekjes😏 bij mijn huidige auto heb ik ze ook, ik heb het wel doorgelezen toen. Maar sommige dingen vergeet je als leek ook weer na 10 jaar.

Bovenaan Onderaan